شناسهٔ خبر: 45664123 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در پایان معاملات امروز

افزایش ۴۷ هزار و ۷۸۷ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۴۷ هزار و ۷۸۷ واحدی معادل ۳.۹۴ درصد به یک میلیون و ۲۶۲ هزار و ۲۰۳ واحد رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان ، امروز (شنبه 25 بهمن) شاخص کل بورس با رشد 24720 واحدی در ابتدای معاملات اولین روز کاری خود در هفته جاری در ارتفاع یک میلیون و 239 هزار واحد قرار گرفت و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۴۷ هزار و ۷۸۷ واحدی معادل ۳.۹۴ درصد به یک میلیون و ۲۶۲ هزار و ۲۰۳ واحد رسید.

 

بر اساس جدول معاملاتی روز جاری شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۲۴۷۰ واحدی معادل ۳.۹۴ درصد به رقم ۳۲۹ هزار و ۳۸۹ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۱۲۵۵۷ واحدی معادل ۲.۹۷ درصد، عدد ۴۳۵ هزار و ۶۱۷ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۸۲۱۲ واحدی به رقم ۲۸۴ هزار و ۸۹۲ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۵۶۴۲۱ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۸۴ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۳۹۶۹۶ واحد افزایش به رقم ۹۱۹ هزار و ۸۹۸  واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۸۰۱۴۹ واحد افزایش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۵۶۵ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذاربر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای فولاد با 3731، فملی با 3268، فارس با 3175، شپنا با 1395، وغدیر با 1303 و خودرو با 1213 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، خودرو - ايران‌ خودرو، شتران - پالايش نفت تهران، خزر - فنرسازي‌زر، كاما – باما، وتجارت - بانك تجارت و خگستر - گسترش‌سرمايه‌گذاري‌ايران‌خودرو در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

در پایان معاملات امروز نمادهای شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، غزر - صنعتي زر ماكارون، ثاميد - توسعه و عمران اميد، ولپارس - ليزينگ پارسيان، وتجارت - بانك تجارت، بركت - گروه دارويي بركت و سيتا - سرمايه گذاري سيمان تامين در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند. همچنین در پایان معاملات امروز نمادهای معاملاتی فارس، فولاد، فملی، شستا، تاپیکو، شپنا و وغدیر با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی سصفها، پرداخت، کلوند و افق، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند و معامله‌گران بورس ۷  میلیارد و ۹۶۲ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و ۲۵۸ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۳۴ هزار و ۳۶۴ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

 

یادآور می شود: (سه شنبه 21 بهمن) در آخرین روز کاری بورس در هفته گذشته شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۱ هزار و ۶۲۶ واحدی معادل ۱.۸۱ درصد به یک میلیون و ۲۱۴ هزار و ۳۷۰ واحد رسید. بر اساس جدول معاملاتی سه شنبه 21 بهمن شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۵۶۴۳ واحدی معادل ۱.۸۱ درصد به رقم ۳۱۶ هزار و ۹۰۶ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۲۹۷۲ واحدی معادل ۰.۷۱ درصد، عدد ۷۲۳ هزار و ۶۵ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۹۴۳ واحدی به رقم ۲۷۶ هزار و ۶۸۳ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۶۴۴۰ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۲۷ هزار واحد رسید. همچنین  شاخص بازار اول با ۲۱۶۲۷ واحد افزایش به رقم ۸۸۰ هزار و ۱۸۳ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۳۴۸۳ واحد افزایش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۴۸۵ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس این گزارش، در معاملات سه شنبه 21 بهمن بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، فملی، تاپیکو، فارس، وغدیر، شپنا و خودرو با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی کویر، غزر، سصفها و وخاور، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند و معامله‌گران بورس ۸ میلیارد و ۴۵۲ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و ۱۸۷ هزار نوبت معامله و به ارزش ۹۷ هزار و ۶۵۳ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

پایان پیام/50

نظر شما