شناسهٔ خبر: 45662867 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

اعلان جنگ اروپا به واکسن‌های انگلیسی The Swiss Agency for Therapeutic Products (Swissmedic)

سوئیس در اقدامی شوک آور واکسن AstraZeneca (آسترازنکا) را برای همه شهروندان سوئیسی ممنوع کرد. این تصمیم باعث می شود تا سوئیس تنها کشوری در اروپا باشد که اجازه استفاده از دوزهای تولید شده آکسفورد را نمی دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» مقام ناظر پزشکی سوئیس عنوان کرد برای دستیابی به نتیجه گیری در مورد اثر واکسن COVID-19 داده های کمی وجود دارد. بسیاری از افراد در سوئیس انتظار  تصویب این ضربه را داشتند.

آژانس محصولات درمانی سویس بیان کرد، داده های موجودی که تاکنون ارزیابی شده اند برای تایید واکسن AstraZeneca کافی نیستند.

برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد ایمنی، کارایی و کیفیت، داده های مطالعات جدیدی مورد نیاز است.

این اقدام برخلاف تصمیم هفته قبل اتحادیه اروپا (که بر مواد دارویی و مخدر نظارت می کند) است که طبق آن به AstraZeneca’s Covid مجوز شروع به کار داد، البته سوئیس عضو این اتحادیه نیست. اما لیستی از کشورهای اروپایی وجود دارد که اجازه استفاده این واکسن در سالمندان را ممنوع کرده اند و البته تعداد این کشورها رو به افزایش است.

رئیس جمهور سوئیس گای پارملین در عدم تایید دارو و واکسن آکسفورد اقدام و عمل بزرگی انجام داد.

فرانسه، آلمان، ایتالیا، سوئد و لهستان توصیه کرده اند که از مصرف واکسن برای افرادی بالای یک سن خاص خودداری شود.

موسسه SwissMedic اعلام کرد قبل از اینکه تصمیم نهایی را بگیرد منتظر اطلاعات بیشتری از دو آزمایش بالینی در آمریکای شمالی و جنوبی می ماند. و البته قول داده است به محض دسترسی به داده ها، به سرعت در جهت درمان این ویروس اقدام کند.

با وجود صنعت پزشکی ثروتمند و غنی که سوئیس دارد، تلاش های برن برای مقابله با ویروس کرونا کند است.

این موسسه تاکنون تنها موفق به تزریق ۳۱۵ هزار دوز واکسن شده است که میزان آن از هر ۱۰۰ نفر ۳.۶۴ است.

علیرغم اینکه نظر تعدادی از کشورهای اروپایی علیه واکسن AstraZeneca می باشد، سازندگان آن همچنان به دفاع از آن ادامه می دهند.

مدیر آندرو پولارد، از گروه واکسن آکسفورد، گفت که مردم باید اطمینان داشته باشند که واکسن ایمن است و برای افراد مسن "واکنش ایمنی قوی" ایجاد می کند. وی گفت: "من فکر می کنم اولین نکته واقعاً مهم این است که آژانس دارویی اروپا واکسن را برای استفاده در تمام سنین در تمام کشورهای اروپا تأیید کرده است.

"مقام ناظر ما، MHRA، آن را برای همه سنین تأیید کرده است و حدود ۲۵ مقام ناظر دیگر در سایر نقاط جهان نیز واکسن را برای همه سنین تأیید کرده اند.

در ادامه وی افزود: "اما هر کشور دارای کمیته های خاص خود است و آنها باید ببینند که چه واکسن هایی در دسترس دارند، از داده ها چه چیزی می سازند و چه چیزی برای جمعیت آنها بهتر است. و بدیهی است که این به خود آنها بستگی دارد."

منبع: اکسپرس

نظر شما