شناسهٔ خبر: 45653910 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کاهش دمای هوا در استان‌های ساحلی/ احتمال وقوع بهمن در استان‌های البرز

کارشناس هواشناسی گفت: از بعد از ظهر شنبه و در روز یکشنبه با شمالی شدن جریانات بر دریای خزر دریا مواج شده و دمای هوا در استان‌های ساحلی بین ۵ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد.

صاحب‌خبر -
تاریخ انتشار ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ ۲۱:۲۷
کد خبر ۷۶۶۳۱۸۸
دانلود PDF

کارشناس هواشناسی گفت: از بعد از ظهر شنبه و در روز یکشنبه با شمالی شدن جریانات بر دریای خزر دریا  مواج شده و دمای هوا در استان‌های ساحلی بین ۵ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد.

امیرحسین نقشینه  یک کارشناس هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه از بعد از ظهر شنبه و در روز یکشنبه با شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر دریا  مواج شده و دمای هوا در استان‌های ساحلی بین ۵ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد، افزود: همزمان با این جریانات احتمال بارش پراکنده هم وجود دارد.

او اظهار کرد: از روز یکشنبه و سه‌شنبه جوی آرام و پایدار در کشور حاکم است و در شهرهای صنعتی و پر جمعیت احتمال  افزایش غلظت آلاینده‌ها و همچنین کاهش کیفیت هوا دور از  انتظار نیست‌.

نقشینه بیان کرد: روز سه شنبه در شمال غرب ، مناطق جنوب و غرب کشور دامنه های البرز غربی بارش پراکنده باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

نقشینه یادآور شد: در مناطق سردسیر و مرتفع هم بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی اظهار کرد: روز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی به کشور بر شدت بارش‌ها در مناطق شمال غرب برخی مناطق جنوب افزوده شده و بارش ها در دامنه های البرز مرکزی زاگرس مرکزی از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

نقشینه بیان کرد : در روزهای سه شنبه و چهارشنبه در برخی مناطق غرب و جنوب غرب کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی افزود: در روز سه‌شنبه با توجه به روند افزایش نسبی دما در ارتفاعات و دامنه‌های کوهستانی البرز ذوب برف و وقوع بهمن   هم دور از انتظار نیست.

او اظهار کرد:  بیشترین دمای هوا در کشور مربوط به بندرعباس با ۳۰ درجه بالای صفر و کمترین آن هم مربوط به به شهرکرد با منفی ۹ درجه است.

این کارشناس هواشناس درباره آب وهوای تهران هم گفت:  آسمان تهران فردا صاف با غبار محلی در بعدازظهر افزایش ابر گاهی وزش باد است و بیشترین دمای تهران فردا ۱۹ درجه  و کمترین آن ۶ درجه است.

انتهای پیام/

نظر شما