شناسهٔ خبر: 45637857 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ‌:

موسیقی فیلم «بی‌همه‌چیز» محصول یک کار گروهی است

تهران- ایرنا- مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ‌وارشاد اسلامی در پیامی با تبریک به آهنگ‌ساز و اجراکنندگان موسیقی فیلم «بی‌همه‌چیز» برای دریافت سیمرغ بلورین «بهترین موسیقی متن» سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر، این اثر را محصول ارزشمند یک کار گروهی دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دفتر موسیقی وزارت فرهنگ‌وارشاد اسلامی، پس از آنکه سیمرغ بلورین «بهترین موسیقی متن» سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر به حامد ثابت برای آهنگ‌سازی فیلم بی‌همه‌چیز تعلق گرفت، محمد اله‌یاری پیام تبریکی به دست اندرکاران این طرح موسیقی منتشر کرد.

در قسمتی از پیام محمد اله‌یاری، آمده است: موسیقی فیلم بی‌همه‌چیز با آهنگ‌سازی حامد ثابت با حضور نوازندگان ارکستر ملی ایران و ارکستر سمفونیک تهران به صورت زنده تنظیم شده است و از این حیث کار گروه هنرمندان خلق‌کننده موسیقی متن بی همه چیز ارزشمند است.

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشت: این جایزه ارزنده را به حامد ثابت و گروه اجراکننده موسیقی، به ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی ایران که نمایندگانی از آن‌ها در گروه موسیقی بی‌همه‌چیز حضور داشته‌اند و به بنیاد فرهنگی و هنری رودکی که دو ارکستر مذکور با مدیریت این مجموعه اداره می‌شود، تبریک می‌گویم و برای برندگان این سیمرغ و سایر نامزدهای سیمرغ بهترین موسیقی متن سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر که هنر یکایک آن‌ها قابل تقدیر است آرزوی موفقیت روزافزون دارم.

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا، پس از ۱۰ روز نمایش فیلم‌های سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر با شرایط ویژه و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی عصر روز چهارشنبه(۲۲ بهمن ماه)،آیین اختتامیه این رویداد هنری با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و پیروز حناچی شهردار تهران، هنرمندان و مدیران سینمایی در برج میلاد تهران برگزار شد و با معرفی و تقدیر از برگزیدگان و اهدای سیمرغ بهترین‌ها در بخش‌های مختلف، به کار خود پایان داد.

در این دوره سیمرغ بلورین در بخش «بهترین موسیقی متن» به حامد ثابت برای فیلم بی‌همه‌چیز اهدا شد؛ حامد ثابت هنگام دریافت جایزه با تشکر از هیات داوران و تهیه کننده و کارگردان این فیلم جایزه خود را به نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی ایران تقدیم کرد.

به گزارش ایرنا، جشنواره فیلم فجر هرساله و همزمان با دیگر جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن‌ماه میزبان علاقه‌مندان هنر سینماست. این جشنواره که از سال ۱۳۶۱ کار خود را آغاز کرد تا سال ۱۳۷۴ محل رقابت تولیدات سینمای ایران بود؛ اما از آن پس به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود و در بخش بین‌الملل بر بررسی فیلم‌هایی از سینمای جهان به ویژه خاورمیانه، آسیای مرکزی، قفقاز و آناتولی و آثار ملهم از آموزه‌های راستین پیامبران الهی، پیام صلح و دوستی تمرکزی ویژه دارد. بخش بین‌الملل جشنواره از دوره سی‌وسوم (سال ۹۳) از بخش ملی جدا شد و در اردیبهشت‌ماه هر سال میزبان فیلم‌سازان مطرح جهانی است.

شرکت‌کنندگان جشنواره فیلم فجر در بخش‌ رقابتی اصلی؛ سودای سیمرغ برای دریافت سیمرغ بلورین با هم رقابت می‌کنند. طی سالیان اخیر مسابقه‌های سینمای مستند، فیلم کوتاه و مسابقه مواد تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی نیز به بخش‌های سینمای ایران اضافه شده‌ است.

سی‌و نهمین جشنواره فیلم فجر در چهل‌ودومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران (بهمن ۱۳۹۹)، به دبیری سید محمدمهدی طباطبایی‌نژاد برگزاری شد. فیلم‌های سی‌ونهمین جشنواره ملی فیلم فجر در ۷۰ سینما در ۳۰ استان و ۵ منطقه آزاد به نمایش آمد. امسال نیمی از آثار جشنواره فیلم‌ اولی بودند. همچنین نشست‌های خبری بعد از این رویداد سینمایی در فضای مجازی و هم به صورت زنده پخش با حضور جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد. جشنواره امسال تحت تاثیر همه‌گیری کرونا و با تاکید بر شیوه‌نامه‌های بهداشتی تجربه‌ای جدید را پیش رو گذاشت.

نظر شما