شناسهٔ خبر: 45635545 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

بهره برداری از ۴۱۲ کلاس درس در آذربایجان غربی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی از بهره برداری ۴۱۲ کلاس درس در قالب ۷۰ مدرسه در ایام الله دهه فجر امسال در شهرستان های مختلف استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا،سپیده طیب قاسمی  گفت:۴۱۲ کلاس درس در قالب ۷۰ مدرسه در ایام الله دهه فجر امسال در شهرستان های مختلف استان به بهره برداری رسید.

وی افزود:امسال حدود ۶۰۲ کلاس درس برای احداث در استان در نظر گرفته شده که از این تعداد ۱۹۰ کلاس در مهرماه و ۴۱۲ کلاس درس نیز در ایام دهه فجر به بهره برداری رسید.

وی افزود: برای ساخت این تعداد کلاس درس آماده حدود یک‌هزار میلیاردریال هزینه شده که از محل اعتبارات ملی و استانی بوده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی گفت: طی سال گذشته، ۴۷۶ کلاس ساخته و تحویل آموزش و پرورش استان شده است.

 

وی با اشاره به وجود ۴۱۹ کلاس و ۳۸۴ مدرسه کانکسی در استان گفت: برچیدن مدارس  کانکسی با جمعیت بالای ۲۰ نفر در اولویت کارهای نوسازی استان است.

طیب قاسمی ادامه داد: در مجموع در دولت دوازدهم ۲ هزار و ۱۱ کلاس درس با اعتبار ۲ هزار و ۲۴۴ میلیاردریال در استان احداث شده است.

 

 

به گزارش ایلنا،آذربایجان غربی با دارا بودن ۶۲۵ هزار دانش آموز و پنج هزار مدرسه در قالب ۱۷ هزار کلاس فیزیکی از استان‌هایی به شمار می رود که دارای کمترین سرانه فضای آموزشی در کشور بوده و نیاز به نوسازی مدارس در کنار احداث فضاهای آموزشی جدید به میزان بسیار زیادی در آن احساس می شود.

 

نظر شما