شناسهٔ خبر: 45613946 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خبرداد:

آغاز واکسیناسیون کرونا در بیمارستان ولیعصر زنجان/ اولویت تزریق با کادر درمانی در بخش آی‌.سی.‌یو بیمارستان‌ها

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: فار نخست واکسیناسیون کووید - ۱۹ در استان زنجان به حدود ۴۴۴ نفر از کادر درمانی که در بخش آی.‌ سی.‌ یو بیمارستان‌های استان در حال خدمت‌رسانی هستند، آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان پرویز قزلباش در رابطه با اولین افراد دریافت کننده واکسن کووید - ۱۹ (کرونا ویروس) در استان زنجان، اظهار داشت: در فاز نخست تزریق واکسن ضد کووید - ۱۹ (کرونا ویروس) در استان زنجان به کادر درمانی که در بخش آی‌.سی.‌یو بیمارستان‌های استان خدمت‌رسانی می‌کنند و ارتباط نزدیکی با بیماران دارند و در معرض خطر بیشتری هستند، تزریق شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، با بیان اینکه حدود ۶۴۴ نفر در بخش آی.‌سی.‌یو بیمارستان‌های استان زنجان در حال خدمت‌رسانی هستند که از این تعداد حدود بیش از ۲۰۰ نفر به بیماری کووید - ۱۹ مبتلا شدند، تصریح کرد: طبق پروتکل‌های ابلاغ شده برای تزریق بیماری کوید - ۱۹ کادر درمانی که به بیماری کووید - ۱۹ شده‌اند در فاز نخست واکنسیاسیون در اولویت تزریق واکسن کووید - ۱۹ نیستند.

قزلباش، با اشاره به  اینکه پس از کادر درمان بخش آی.‌سی.‌یو، کادر درمان اورژانس و سایر پرسنل بهداشتی درمانی واکسن کووید - ۱۹ را دریافت خواهند کرد، ادامه داد: در فاز دوم، سوم و چهارم واکسیناسیون کووید - ۱۹ در استان زنجان به گروه‌های پرخطر اعم از افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای، افراد بالای ۶۵ سال و غیره واکسینه خواهند شد.

وی، با بیان اینکه واکسن «اسپوتنیک وی» روسی متناسب با جمعیت استان وارد شده است، اظهار کرد: استان زنجان توزیع‌کننده واکسن‌های شمال‌غرب کشور بوده و توزیع واکسن از امروز به استان‌های شمال‌غرب کشور آغاز شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، در پایان با بیان اینکه برای قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا در استان زنجان باید واکسن ضد کووید - ۱۹ به ۶۰۰ الی ۷۰۰ هزار نفر تزریق شود تا بیماری کرونا در استان کنترل شود، خاطرنشان کرد: واکسن‌های ایرانی کووید - ۱۹ به مرحله تلقیح نرسیده است و بر اساس گفته‌های مسئولان کشوری، اردیبهشت و خردادماه درصد بالایی به صورت انبوه در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

نظر شما