شناسهٔ خبر: 45606211 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

رقابت 69 کاندیدا در انتخابات فدراسیون فوتبال

صلاحیت بهاروند و اصفهانیان رد شد کریمی و مهدوی‌کیا تأیید شدند

صاحب‌خبر -
فهرست نهایی نامزدهای تأیید صلاحیت شده فدراسیون فوتبال بامداد امروز اعلام شد و ۶۹ نفر برای ریاست و صندلی‌های هیأت رئیسه رقابت خواهند کرد. این در حالی است که حیدر بهاروند، سرپرست فعلی فدراسیون و رئیس سازمان لیگ و چهره‌های دیگری مانند فریدون اصفهانیان، غلامحسین زمان‌آبادی، توحید سیف برقی و فرهاد حمیداوی رد صلاحیت شدند و منصور قنبرزاده هم انصراف داد تا شاهد اتفاق‌هایی غیرمنتظره باشیم ،اما علی کریمی با تیم کامل به استقبال انتخابات می‌رود و در شرایطی که گمانه‌زنی‌هایی پیرامون رد صلاحیت او و نایب رئیس پیشنهادی‌اش (مهدی مهدوی‌کیا) وجود داشت، هر دو امکان حضور در انتخابات را دارند،البته گویا برخی رد صلاحیت شده‌ها در حال تلاش برای تأیید خود و بازگشت به مسیر انتخابات هستند.
این فهرست در شرایطی اعلام شد که اشتباهاتی هم در اعلام اسامی صورت گرفته بود، چرا که اکبر محمدی، مدیرعامل پیکان نامش در فهرست منتشر شده به اشتباه احمد محمدی درج شده بود و در ابتدا تصور شد که او رد صلاحیت شده است. حالا مصطفی آجرلو با نایب رئیسی (حسن نصر اصفهانی، امیرحسین فتاحی، لیلا محمدیان)، شهاب‌الدین عزیزی خادم (از سه نایب رئیس پیشنهادی‌اش فقط شهره موسوی تأیید شد)، علی کریمی با نایب رئیسی (مهدوی‌کیا، سعید دقیقی، فاطمه علیپور) و کیومرث‌ هاشمی با نایب رئیسی (علیرضا رحیمی، غلامرضا بهروان، پریا شهریاری) چهارمدعی باقی مانده سکان ریاست فدراسیون خواهند بود.
عزیزی خادم به علت رد صلاحیت بهاروند و انصراف قنبرزاده، بدون نواب رئیس اول و دوم است و در صورت پیروزی در انتخابات، باید افرادی را برای سرپرستی این سمت‌ها معرفی کند تا در نهایت در مجامع آینده یا همین مجمع در این باره تصمیم‌گیری شود؛ بجز صندلی ریاست و 3 کرسی نایب رئیسی، 7 صندلی هیأت رئیسه باقی خواهد ماند که دو مدیرعامل باشگاه‌ها (اعم از فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی در بخش بانوان و مردان)، دو رئیس هیأت فوتبال و 3 کارشناس فوتبال اعضای هیأت رئیسه را تشکیل خواهند داد.
طبق فهرست اعلام شده، بیشترین ترافیک و رقابت در بخش کارشناس هیأت رئیسه است که هر کسی خارج از بدنه مدیرعاملی باشگاه‌ها و هیأت‌های فوتبال برای شرکت در انتخابات می‌توانست در این بخش نامزد شود و در حال حاضر ۳۴ نفر برای تصاحب 3 کرسی کارشناس هیأت رئیسه با هم رقابت می‌کنند. این انتخابات دهم اسفند و رأس ساعت ۱۰ صبح در سالن اجلاس سران برگزار خواهد شد و طبق مقررات اعلام شده از سوی فدراسیون، هیچ یک از اعضای مجمع مجاز به بردن موبایل به داخل سالن نیستند.


نظر شما