شناسهٔ خبر: 45600135 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

استاندار فارس:

پایانه صادراتی فرش در فارس راه اندازی شد

شیراز- استاندار فارس گفت: برای کاهش مشکلات صنعت فرش، کارگروه فرش به عنوان زیر مجموعه کارگروه اقتصادی در استان تشکیل شده و پایانه صادراتی فرش نیز راه اندازی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، عنایت الله رحیمی در حاشیه افتتاح هفدهمین نمایشگاه صنعت فرش استان با بیان این که روحیات، هنر و ذوق ایرانیان در فرش های ایرانی نقش بسته است و این موضوع اهمیت زیادی برای کشور دارد ، اظهارداشت: تولیدات بافندگان ایرانی نشان دهنده آداب، رسوم و اعتقادات کشور است.

او ادامه داد: بیش از ۵۷ درصد از شرکت کنندگان در نمایشگاه فرش استان از بافندگان و تولید کنندگان فارس و بقیه از استان هایی مانند آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، اصفهان، کردستان، لرستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری و کهگلویه و بویراحمد محصولات دستباف خود مانند گلیم، قالی، تابلو فرش، گبه و جاجیم را عرضه کرده اند.

استاندار فارس با بیان این که تولیدکنندگان فرش با مشکلاتی مانند برگشت ارز برای اقلام صادرات ، تعدد مراکز تصمیم گیری و تشکل ها و همچنین تهیه ابزار و مواد اولیه روبرو هستند، گفت: برای کاهش مشکلات این صنعت کارگروه فرش به عنوان زیر مجموعه کارگروه اقتصادی در استان فارس تشکیل شده و پایانه صادراتی فرش نیز در استان راه اندازی شده است.

رحیمی با تاکید بر این که صنعت فرش به دلیل این که فرهنگ ایران را به دنیا صادر می کند و موجب ارزآوری و ایجاد مشاغل خانگی می شود دارای اهمیت زیادی است، افزود: امیدواریم هر روز شاهد شکوفا تر شدن صنعت فرش در سطح کشور باشیم.

نظر شما