شناسهٔ خبر: 45596427 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

سفیر آمریکا: مسئله اول و دوم ما کرونا و بحران اقتصادی است

سفیر آمریکا در عراق اذعان کرد: دولت بایدن گرفتار مشکلات عدیده داخلی است و موضوع ایران در اولویت‌های بعدی قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: به گزارش رسانه‌های عراقی، دفتر اطلاع‌رسانی «اسامه النجیفی» رئیس «جبهه نجات و توسعه» اهل سنت عراق با «ماتیو تولر» سفیر آمریکا در بغداد دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار وضعیت سیاسی عراق و منطقه و مقدمات انتخابات پارلمانی آینده این کشور بررسی شد.

النجیفی در این دیدار سوالاتی را از سفیر آمریکا درباره سیاست دولت جدید این کشور در قبال عراق و منطقه پرسید.

سفیر آمریکا درباره مسائل مورد توجه دولت آمریکا صحبت کرد و گفت: پرونده ایران، بعد از مقابله با شیوع کرونا و وضعیت اقتصادی، در مرحله سوم یا چهارم کانون توجهات آمریکا قرار دارد.

وی افزود: آمریکا از عراق آزاد، قوی و مورد قبول در عرصه بین‌المللی و یک نظام تامین‌کننده خواست ملت این کشور و اشتیاق آنها به آزادی و پیشرفت حمایت و پشتیبانی می‌کند.

اظهارات سفیر آمریکا مبنی بر اینکه بحران اقتصادی و بحران کرونا، در اولویت دولت بایدن قرار دارد، در حالی است که اخیرا جی ساکی سخنگوی کاخ سفید تاکید کرد بحران و رکود اقتصادی حاکم بر آمریکا به مراتب وسیع‌تر از رکود بزرگ و تاریخی این کشور در فاصله سال‌های ۱۹۲۹ تا ۱۹۴۰ است. نتیجه این بحران، چند ده میلیون بیکار و ۵۲ میلیون گرسنه است.

در حوزه بحران کرونا نیز آمریکا رکورددار بالاترین مرگ و میرها در دنیاست و یک‌چهارم کل قربانیان را به خود اختصاص داده است.

نظر شما