شناسهٔ خبر: 45589469 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

عباس مقتدایی، نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مطرح کرد:

خیانت غربی در جواب حسن نیت ایران

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: برجام آزمون بزرگی پیش کشورهای غربی بود که آن‌ها در این آزمون مردود شدند درحالی‌که ایران حس‌نیت خود را نشان داد اما جواب آن‌ها به این حسن نیت، خیانت بود که باید جلوی آن گرفته شود.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: اروپایی‌ها به جای نقش آفرینی برای احیای توافق هسته‌ای با طرح موضوعات مانند حضور عربستان نشان دادند که در حاشیه سازی مهارت دارند.
 

عباس مقتدایی درباره طرح اروپا برای حضور عربستان واسرائیل در مذاکرات احتمالی برای احیای برجام گفت: آنچه امروز برخی از سیاستمداران اروپایی مطرح می‌کنند بیش از آن‌که مربوط به اصل باشد،حاشیه‌سازی برای برجام است.

 

نایب‏‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: اروپایی‌ها در ساختن حاشیه برای برجام مهارت پیدا کردند و با ایالات‌متحده آمریکا همراهی داشتند.

 

وی افزود: اکنون نیز عدم اجرای تعهدات خود را با ایجاد حاشیه‌ها پنهان‌کاری می‌کنند و اروپایی‌ها به برجام خیانت‌های جدی کردند و باید برای احیای آن نقش‌آفرینی خود را انجام دهند نه اینکه بخواهند دائماً حاشیه‌سازی کنند.

 

مقتدایی بیان کرد: اروپایی‌ها دائماً با طرح حاشیه‌ها مسئولیت بین‌المللی خود را کتمان می‌کنند در حالی که جمهوری اسلامی در بالاترین سطح به تعهدات خود بوده و آمریکا نقض عهد کرده و به این نقض عهد دامن می‌زند.

 

وی ابراز کرد: غربی‌ها با طرح مباحث حاشیه‌ای تلاش می‌کنند تا جمهوری اسلامی ایران از دستیابی به اهدافش محروم شود این در حالی است که امروز بالاتر حد دانش و نگاه عالمانه در کشورمان حاکم است و می‌توانیم با استفاده از ابزارهای حقوقی، دیپلماتیک و متعدد فنی به منافع خودمان دست پیدا کنیم.

 

نایب ‏رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی یادآور شد: برجام آزمون بزرگی پیش کشورهای غربی بود که آن‌ها دراین آزمون مردود شدند در حالی که جمهوری اسلامی ایران حس نیت خود را نشان داد اما جواب آن‌ها به این حسن نیت، خیانت بود که باید جلوی آن گرفته شود.

 

وی عنوان کرد: ما در مجلس شورای اسلامی نسبت به منافع ملی حساسیت لازم را داریم لذا ورود و خروج کشورها نمی‌تواند، ما را از دستیابی به اهداف خودمان محروم کند؛ اگر چه غربی‌ها در حال حاضر موجب درست شدن دردسر برای جمهوری اسلامی شدند.  

 

مقتدایی تأکید کرد: ایران نشان داده در مواقع بحرانی با بالاترین حد توانایی بحران‌ها پشت‌سر می‌گذراند اما بی‌تعهدی اروپا در حافظه تاریخی ملت ایران ماندگار شد.

 

منبع: خانه ملت

نظر شما