شناسهٔ خبر: 45569642 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

فرمانده کل سپاه:

آرایش مردم ایران برای عبور از تحریم‌ها جدی است

فرمانده کل سپاه گفت: امروز تحریم به فرصتی برای تحریک انگیزه‌ها، باورها و اعتقادات مردم تبدیل شده است و در حال قطع همه وابستگی‌ها هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین، سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز، 19 بهمن‌ماه ضمن حضور و بازدید از جشنواره جهادگران علم و فن‌آوری در محل سازمان بسیج مستضعفین، طی سخنانی ضمن گرامیداشت ایام دهه فجر گفت: امروز در این نمایشگاه شاهد شکوفایی استعدادهایی هستیم که این استعدادها به وفور در کشور وجود دارد.

وی افزود: دشمنان ما تلاش می‌کنند تا همه روزنه‌های پیشرفت را به روی ملت ایران ببندند، اما به همت جوانان هوشمند و پرتلاش که جهاد علمی و فن‌آوری را در مسیر پیشرفت کشور قرار دادند، امروز می‌بینیم بسیاری از محصولاتی که تا پیش از این از کشورهای خارجی وارد می‌شد و ما را به کشورهای دیگر وابسته می‌کرد، در داخل تولید می‌شود.

سلامی با اشاره به پیشرفت‌های اخیر کشور تأکید کرد: تحریم یکی از فرصت‌های بزرگ تاریخی برای ایران است، نه یک فرصت در یک مقطع زمانی، بلکه برای تمام تاریخ فرصت است و در حال قطع همه وابستگی‌ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه تحریم به فرصتی برای تحریک انگیزه‌ها تبدیل شده است، گفت: تحریم‌ها یک تلاش واقعی را در جامعه برای قطع همه نیازمندی‌ها ایجاد کرده است.

فرمانده کل سپاه با اشاره به تحریم‌های ظالمانه اظهار کرد: با همه کشورهای دنیا متفاوت هستیم. ما در تحریم جهانی هستیم و هیچ‌کس به ما کمک نمی‌کند، حتی دوستان ما در بهترین حالت با ما دشمنی نمی‌کنند، ولی هیچ‌کس کمک نمی‌کند و جوانان ما یاد گرفتند که باید به خودشان تکیه کنند.

وی تصریح کرد: آرایش مردم ایران برای عبور از تحریم‌ها و تأمین نیازها، جهادی و جدی است و ما مطمئن هستیم فرمول ما برای عبور از مسائل جاری همین همت و عزمی است که در این نمایشگاه می‌بینیم.

آرایش مردم ایران برای عبور از تحریم‌ها جدی است

وی در پایان ضمن تأکید بر آرایش جهادی بسیجیان برای پیشرفت‌های علمی، گفت: در سطح پیچیده‌ترین قطعات و دستگاه‌های مورد نیاز کشور، واقعا یک شور فوق‌العاده ای در سطح جامعه ما وجود دارد و فرمول ما برای عبور از مسایل جاری همین همت و عظمی است که در این نمایشگاه می‌بینیم.

همچنین، سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، نیز ضمن حضور در پنجمین نمایشگاه جهادگران علم و فن‌آوری در محل سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: انقلاب اسلامی آغاز یک راه جدید در ایران است و برگزاری این نمایشگاه در دهه فجر بیانگر مسئله استقلال جمهوری اسلامی است که ما در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی توانایی‌های علمی ناچیزی داشتیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: امروز می‌بینیم که به برکت وجود انقلاب اسلامی و مجاهدت جوانان عزیز توانسته‌ایم که در دنیا جز رتبه‌های برتر در رشته‌های مختلف علمی، فنی، مهندسی و... باشیم.

وی با اشاره به کارنامه درخشان ایران اسلامی افزود: گام دوم انقلاب یک سازماندهی جدید است و ما ادامه باید راه را همراه با توانمندسازی و جهش در پیشرفت و با تکیه بر روحیه جهادی جوانان طی کنیم.

وی در مورد نمایشگاه جهادگران علم و فن‌آوری بسیج بیان کرد: هدف این نمایشگاه معرفی استعداد‌ها و پشتیبانی از ایده‌هاست که علم نافع به تولیدات قابل استفاده تبدیل شود.

سلیمانی در پایان اظهار کرد: هدف ما تصرف مرز‌های دانش است و بسیج این مسیر را طی خواهد کرد. ما در این مسیر نه‌تنها خودکفا خواهیم شد، بلکه ما می‌توانیم این محصولات را صادر کنیم و مانع خروج ارز از کشور می‌شویم.

برای مشاهده تصاویر این جشنواره اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام

نظر شما