شناسهٔ خبر: 4556752 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه حمایت | لینک خبر

سید حسن نصرالله در مراسم بزرگداشت شهدای قنیطره:

ما از جنگ نمی‌ترسیم با تجاوزگری مقابله می‌کنیم

صاحب‌خبر -
 روز گذشته دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی که به مناسبت مراسم بزرگداشت شهدای مقاومت برگزار شده بود، سخنرانی کرد. وی در این سخنرانی ضمن تسلیت به خانواده شهدای حادثه « قنیطره» از ادامه پیروزی‌های مقاومت سخن گفت. 
 
«سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله لبنان در مراسمی به مناسبت بزرگداشت شهدای «قنیطره» که در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به خیل شهدای مقاومت بر ضد اشغالگری پیوستند، سخنرانی کرد. در این مراسم شمار زیادی از شخصیت‌های سیاسی و مذهبی لبنان و همچنین علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ایران هم حضور داشتند. نصرالله در این مراسم ضمن تسلیت به خانواده شهدای قنیطره و با تمجید از مقام شامخ شهدای آنان خطاب به رژیم صهیونیستی گفت: زمان شکست‌ها سپری‌شده و وارد مرحله پیروزی شده‌ایم‬. وی ریخته شدن خون شهدای ایرانی و لبنانی را بیانگر وحدت سرنوشت و نبرد دانست و عنوان کرد.
 رزمندگان مقاومت در خط مقدم جبهه‌ها هستند و دنیا هرگز قادر به شکست آن‌ها نخواهد شد‬‌. وی به اقدام رژیم صهیونیستی در اسیر کردن هزاران فلسطینی و اشغال جولان سوریه اعلام کرد این رژیم به‌طور واضح از گروه‌های تروریستی تکفیری باهدف ویرانی سوریه و ارتش آن حمایت می‌کند.
دبیر کل حزب‌الله، رِژیم صهیونیستی را متهم به نقض ساده‌ترین حقوق بشر کرد و گفت: اسرائیل در روز روشن مواضع ارتش سوریه را بمباران می‌کند، اسرائیل ساده‌ترین حقوق بشر را نقض می‌کند و از جنگ سوریه سوءاستفاده می‌کند و به آن دامن می‌زند. اسرائیل به قطعنامه‌ای که برخی آن را تقدیس می‌کنند احترام نمی‌گذارد. اسرائیل در روز و شب به تجاوزهای خود ادامه می‌دهد لبنان در معرض تجاوزات مستمر اسرائیل قرار دارد اسرائیل از اوضاع منطقه به‌شدت استفاده می‌کند. اسرائیل اکنون در وضعی قرار دارد که احساس می‌کند همه را هر ساعتی که بخواهد تهدید کند. اسرائیل گمان می‌کرد که حزب‌الله هرگز به عملیات ترور شهدای مقاومت در قنیطره پاسخ نمی‌دهد و گمان می‌کرد که حزب‌الله در وضعی متزلزل و ضعیف قرار دارد. اولین اقدام غافلگیرکننده‌ای حزب‌الله برای اسرائیل اعلام اسامی شهدای مقاومت نیم ساعت پس از ترور بود‬‌ و اولین دستاورد خون شهدای قنیطره وحشتی است که اسرائیل پس از ترور آن‌ها نشان داد.
 
   دشمن را مجازات کردیم
سیدحسن نصرالله با اشاره به پاسخ کوبنده حزب‌الله به حملات رژیم اشغالگر صهیونیستی اعلام کرد: ما با شفافیت کامل گفتیم که باید پاسخ دهیم باید دشمن اسرائیلی را به خاطر جنایتی که در قنیطره مرتکب شد مجازات کرد باید به تجاوزکاری دشمن پایان داد این مسئله مستلزم فداکاری است هرچند امور به پایان خود برسد‬. ما تمام احتمالات و بدترین احتمالات را در نظر گرفته و تدابیری را اتخاذ کردیم و این مسئله را اسرائیل به‌خوبی دریافت کرده بود. عملیات انجام شد درحالی‌که ما خود را برای بدترین احتمالات هم آماده کرده بودیم درحالی‌که این عملیات در سایه آماده‌باش کامل اسرائیل انجام شد‬‌. از ویژگی‌های عملیات شبعا این بود که در اوج آمادگی اسرائیل انجام شد. تمام برآوردها و پیش‌بینی‌های دشمن اشتباه بود اسرائیلی‌ها متوجه شدند که رهبرانشان آن‌ها را به خاطر ارتکاب این حماقت، در پرتگاه خطرات قرار داده است. نکته دوم اینکه ارتش اسرائیل و دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی از مقابله بااراده مقاومت ناتوان بودند.
وی در ادامه تصریح کرد:  اسرائیل را در سال 2000 شکست دادیم بارها آنها را شکست دادیم در سال 2006 شکست دادیم و اسرائیلی که روز چهارشنبه شکست دادیم سست‌تر از لانه عنکبوت است. نتیجه و خلاصه آنچه رخ داد این است که مقاومت در لبنان در آماده‌باش کامل به سر می‌برد. خطاب به دشمن می‌گویم که ما را آزمایش نکنید تا شمارا آزمایش نکنیم. اسرائیل باید خوب بفهمد که مقاومت، حکیم و باهوش و شجاع و قادر است. اگر اسرائیل اهل محاسبات است که مقاومت از جنگ می‌ترسد من در مراسم بزرگداشت شهدای قنیطره به دشمن می‌گویم ما هرگز از جنگ نمی‌ترسیم و اگر جنگی بر ما تحمیل شود به یاری خدا در آن پیروز خواهیم شد. ما اهل جنگ روانی و تبلیغاتی نیستم، ما در میدان حرف خود را می‌زنیم به دوستان و حامیان مقاومت و لبنانی‌ها می‌گوییم، ما خواهان جنگ نیستیم، این حرف نشانه ترس و ضعف ما نیست، ما مجبور هستیم مقاومت نظامی آماده‌باشیم زیرا دشمن متجاوزی در برابر ما قرار دارد لبنانی‌ها باید بین دو مسئله فرق قائل شوند ما با مسئولیت عمل می‌کنیم خواهان جنگ نیستیم. امروز پس از عملیات قنیطره و عملیات مزارع شبعا می‌گویم چیزی به نام قواعد درگیری برای ما ارزشی ندارد این حق اخلاقی، انسانی و قانونی است که با تجاوزگری در هر زمان و مکان مقابله کنیم و پاسخ را حق خود می‌دانیم. دشمن باید بهای تجاوزش را می‌پرداخت، اسرائیل از رویارویی نظامی فرار می‌کند‬‌. فرق بین ترور شهدای قنیطره و ترور حاج حسن اللقیس چیست؟ پیام امروز از حالا به بعد، هر یک از کادرهای حزب‌الله هر جوانی از جوانان حزب‌الله، کشته شود، اسرائیل را مسئول دانسته و به دشمن اسرائیلی در هر زمان و مکان و به شیوه‌ای که آن را مناسب بدانیم،‌ پاسخ‌خواهیم داد.
 
   پیوند رژیم صهیونیستی  و تروریست‌های تکفیری
دبیرکل حزب‌الله لبنان ضمن اشاره به حمایت های رژیم صهیونیستی از تروریست‌های منطقه گفت: همه ملت‌های منطقه این سؤال را مطرح می‌کنند که اسرائیل در نوار مرزی چه می‌کند. هزاران جنگجو که تانک و توپخانه و موشک و انواع سلاح و ضد زره و. مقادیر زیادی از مواد منفجره و مواضع نظامی و استحکامات نظامی دارند، جبهه النصره شاخه سوری شبکه القاعده است. شبکه القاعده در فهرست‌های تروریستی سازمان ملل و آمریکا و غربی و عربی قرار دارد شاخه عربی شبکه القاعده که ازنظر غربی و عربی و بین‌المللی تروریستی خوانده می‌شود بین ارتش سوریه و نوار مرزی در جولان اشغالی حضور گسترده‌ای دارد نتانیاهو هرگز از این حضور النصره احساس نگرانی ندارد یعلون هرگز از حضور النصره نگران نیست بلکه به حمایت و پوشش هوایی جنگجویان و باز کردن بیمارستان‌های خود به روی تروریست‌های النصره می‌پردازند‬‌. اسرائیل هرگز از حضور این افراد (تروریست‌های النصره) احساس نگرانی نمی‌کنند اما تصمیم می‌گیرد دو خودرویی را هدف قرار دهد که هیچ‌یک از این سلاح‌ها و جنگ‌افزارها را ندارند ملت‌ها این سؤال را می‌پرسند‬‌. فرهنگ ما و فرهنگ آباء و اجداد ما ثابت کرده است که نوه‌های ما هم درراه شهادت گام برمی‌دارند. هدف اسرائیل این بود که پس از عملیات قنیطره به‌زعم خود، حزب‌الله دچار آشفتگی شود و در تنگنا قرار گیرد. غیر از بعد انسانی، تمام آنچه در این مصیبت رخ داد، جز خیروبرکت و مثبت و الطاف الهی نبوده است. میان ما و دشمن اسرائیلی دنیا و آخرت قرار دارد.

 

نظر شما