شناسهٔ خبر: 45555741 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

«یدو» و «تی تی» در روز پایانی نمایش فیلم‌های جشنواره فجر

تهران- ایرنا- در هشتمین روزِ سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر و آخرین روز نمایش فیلم‌های بخش رقابتی، کاخ جشنواره با دو فیلم «یدو» و «تی تی» میزبان اهالی رسانه خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار سینمایی ایرنا، امروز و در هشتمین روز از برگزاری سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر فیلم یدو ساخته مهدی جعفری ساعت ۱۴ و تی تی به کارگردانی آیدا پناهنده ساعت ۱۷ برای اهالی رسانه اکران خواهند شد.

جلسات نقد و بررسی و پرسش و پاسخ اهالی رسانه‌ها با عوامل و دست‌اندرکاران این دو فیلم به محض پایان اکران آثار سینمایی به ترتیب در ساعت‌های ۱۶ و ۲۰ در برج میلاد برگزار خواهد شد.

یدو به کارگردانی مهدی جعفری و تهیه‌کنندگی محمدرضا مصباح داستان اولین ماه‌های جنگ تحمیلی را در آبادان درحال محاصره به‌تصویر کشیده است.

ستاره پسیانی، اکبر اودود، سعید آلبوعبادی، میلاد صویلاوی، محمدمهدی آلبوعلی و ریحانه آریامنش بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

مهدی جعفری در ادامه سونامی ۲۳ نفر، حالا یدو را در همان حال‌وهوای روایت‌های نوجوانانه به‌تصویر کشیده است اما این‌بار با پروداکشنی سنگین‌تر و فضاهای خارجی بیشتر که تمام آن در آبادان ابتدای دهه ۶۰ می‌گذرد. به‌جز ستاره پسیانی، دیگر بازیگران نوجوان فیلم بومی هستند و طبق شنیده‌ها بازی‌های روان و خوبی از خود به‌نمایش گذاشته‌اند.

همچنین تی تی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی آیدا پناهنده با حضور بازیگرانی چون الناز شاکردوست، هوتن شکیبا، پارسا پیروزفر، امیر حامد، سودابه جعفرزاده و مهدی فریضه ساخته شده است.

این فیلم داستان استادی که قصد دارد پایان‌نامه‌ای درمورد پایان جهان به اثبات برساند، با مادری عجیب و غریب که می‌خواهد لیاقت انسانیت را داشته باشد، ملاقات می‌کند و...

چهارمین ساخته آیدا پناهنده تماما در گیلان جلوی دوربین رفته است. به موضوع تخیلی فیلم نگاه نکنید، چراکه طبق شنیده‌های ما، تی تی نه‌تنها به فیلم خوبی تبدیل شده بلکه بازی‌های بسیار خوبی از بازیگران نقش‌های اصلی خود گرفته است که هریک از آنها می‌توانند نامزدهای قدرتمند بخش‌های خود باشند.

نظر شما