شناسهٔ خبر: 45540982 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پرونده‌های معوق قضائی زودتر رسیدگی شوند

رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: مسئولان قضائی استان نسبت به تعیین تکلیف پرونده‌های معوق و تسریع در رسیدگی به آن‌ها اهتمام ویژه داشته باشند.

صاحب‌خبر -
تاریخ انتشار ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ ۱۴:۴۵
کد خبر ۷۶۵۶۲۶۵
دانلود PDF

رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: مسئولان قضائی استان نسبت به تعیین تکلیف پرونده‌های معوق و تسریع در رسیدگی به آن‌ها اهتمام ویژه داشته باشند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علی جمادی رئیس کل دادگستری استان بوشهر در نشست با معاونین و دادستان‌های استان بوشهر برای رسیدگی فوری به پرونده‌های معوق عنوان کرد: در دوره تحول قوه قضائیه با ایجاد اعتماد در مردم، بر امنیت پایدار و آسان شدن ارائه خدمت رسانی مستمر به مردم به منظور تکریم ارباب رجوع تاکید شده است.

او ادامه داد: کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها، افزایش کیفیت ارائه خدمت، بهبود رفتار با مراجعان، نظارت بر عملکرد کارکنان از اولویت‌های اهداف دستگاه قضائی است.

بیشتر بخوانید

رئیس کل دادگستری استان بوشهر، با تاکید بر رسیدگی کامل به پرونده‌های معوق، بیان کرد: تمامی روسا و دادستان‌های حوزه‌هایی قضائی با اقدامات لازم و نظارت قانونی، نسبت به تعیین تکلیف پرونده‌های معوق و تسریع در رسیدگی به آن‌ها اهتمام ویژه داشته باشند.

جمادی با تاکید بر حفظ حقوق شهروندی گفت: مسئولان قضایی شهرستان به طور مستمر به مراجع انتظامی، بازداشتگاه‌ها و زندان‌ها سربزنند.

او همچنین با اشاره به اهمیت سیاست کاهش جمعیت کیفری عنوان کرد: باید سعی شود که سیاست حبس‌زدایی را اعمال کنیم و از عفو‌ها و تخفیف مجازات‌ها استفاده بهینه شود تا شاهد کاهش جمعیت کیفری باشیم.

انتهای پیام/ک

نظر شما