شناسهٔ خبر: 45538044 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

امضاء توافق‌نامه سه جانبه بین شورا، شهرداری و وزارت آموزش وپروش

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران از امضاء توافق نامه سه جانبه فی مابین شورای شهر، شهرداری تهران و وزارت آموزش وپروش با هدف توسعه و بهبود سرانه ها و فضاهای آموزشی شهر تهران، طی روزهای آتی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، محمد سالاری با اعلام این خبر، در خصوص جلسه اخیر میزخیرین و فضاهای آموزشی شهرتهران، گفت: کمیسیون شهرسازی ومعماری شورای شهر تهران، به منظور بررسی پیش نویس توافق نامه سه جانبه شورای شهر، شهرداری تهران و وزارت آموزش وپروش با هدف توسعه و بهبود سرانه‌ها و فضاهای آموزشی شهر تهران، جلسه‌ای را با حضور رییس آموزش وپرورش شهر تهران، مدیرکل حقوقی وزارت آموزش وپرورش، نمایندگان سازمان نوسازی آموزش و پرورش، نماینده اداره کل حقوقی شهرداری تهران، مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران و مدیرعامل انجمن خیرین مدرسه ساز شهرتهران برگزار کرد. 

وس تصریح کرد: کلان شهر تهران با حدود یک میلیون و ۲۰۰هزار دانش آموز و بیش از چهار هزار مدرسه دولتی و غیر دولتی از جمله محروم‌ترین شهر‌ها و استان‌های کشور به لحاظ شاخص‌های کمی وکیفی فضاهای آموزشی به شمار می‌آید. سرانه میانگین فضاهای آموزشی در سطح کشور حدود ۲/۵ متر مربع به ازای هر دانش‌آموز است، در حالی که این شاخص در شهر تهران حدود۶/۳ مترمربع وحتی در برخی مناطق حدود۲ مترمربع است. 

وی با بیان اینکه کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران مسئولیت دبیرخانه «میز خیرین وفضاهای آموزشی شهر تهران» را بر عهده دارد، در خصوص فلسفه تشکیل این میز اظهارداشت: این میز در شورای اسلامی شهر تهران به منظور هماهنگی و هم افزایی اقدامات نهاد‌های ذی مدخل در تامین فضاهای آموزشی و حرکت در جهت تحقق عدالت در دسترسی به زیرساخت‌ها و توسعه متوازن مناطق و محله‌ها از منظر تامین سرانه فضاهای آموزشی، در سال جاری تشکیل شد. 

سالاری ادامه داد: در راستای تحقق اهداف تشکیل این میز، موضوع توافق نامه همکاری مشترک وزارت آموزش وپرورش، شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران در ساخت و تامین فضاهای آموزشی درکلان شهر تهران و همچنین عملیاتی شدن اهداف مندرج در برنامه پنج‌ساله سوم توسعه شهر تهران در حوزه‌های مرتبط با ظرفیت‌های آموزش و پرورش شهر تهران توسط اعضای این میز مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

وی افزود: در این توافق زمینه همکاری سه نهاد در کمک به تحقق طرح‌های توسعه شهری تهران بویژه تامین خدمات آموزشی، همکاری شهرداری با آموزش و پرورش شهر تهران برای ساخت و توسعه فضاهای آموزشی مورد نیاز از طریق تامین و واگذاری زمین، رفع موانع حقوقی و اداری و اصلاح فرایندهای مربوط به ساخت و تجهیز مدارس در شهر تهران، فعال نمودن ظرفیت‌های جدید در حوزه ساخت و توسعه فضاهای آموزشی در شهر تهران (اعتباری، قانونی و اجرایی) و همکاری در تحقق اهداف تشکیل میز خیرین و فضاهای آموزشی شهر تهران فراهم شده است. این توافق‌نامه به زودی توسط وزیر آموزش و پرورش، شهردار تهران و رییس شورای اسلامی شهر تهران به امضا خواهد رسید.

نظر شما