شناسهٔ خبر: 45531308 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

تداوم بارش‌ها در اغلب نقاط کشور / بارش‌های شدید در استان‌های غربی/ خلیج فارس و دریای خزر مواج است

کارشناس سازمان هواشناسی آخرین وضعیت جوی و آب‌ و هوایی استان های کشور ظرف روزهای آینده را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، کبری رفیعی گفت: امروز در سواحل دریای خزر، غرب، جنوب غرب، بخش‌هایی از شمال غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شمال شرق کشور بارش‌ها ادامه پیدا می‌کند و در مناطق سردسیر به شکل برف رخ می‌دهد و در مناطق جنوبی همراه با رعد و گاهی وزش باد شدید موقتی خواهد بود و همچنین احتمال تگرگ هم در مناطق جنوبی وجود دارد.

وی ضمن اشاره به اینکه شدت بارش‌ها امروز در جنوب زنجان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، کهکیلویه وبویراحمد، شمال و شرق خوزستان و ارتفاعات البرز مرکزی است، ادامه داد: فردا ادامه بارش‌ها در مناطق غرب، جنوب غرب، جنوب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، شرق سواحل دریای خزر، مرکز و شمال شرق کشور رخ می‌دهد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه شدت بارش‌ها فردا در کهکیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب لرستان، شمال و شرق خوزستان، غرب فارس و جنوب غرب اصفهان است، افزود: در مناطق جنوبی و غربی فردا احتمال بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود و روز دوشنبه بارش‌ها به صورت پراکنده به شمال شرق محدود می‌شود و این سامانه بارشی کشور را ترک می‌کند.

رفیعی با اشاره به اینکه دوشنبه برای نیمه شرقی کشور وزش باد پیش‌بینی می‌شود و در سایر مناطق جو آرام خواهد بود، اظهار کرد: آب‌های خلیج فارس از امروز تا فردا صبح مواج و متلاطم است و دریای خزر به ویژه بخش‌های مرکزی و شرقی آن امروز این شرایط دارد.

وی با بیان اینکه امروز بعد ازظهر و طی روز یکشنبه برای استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و نیمه‌شرقی کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی نقاط شرق و جنوب شرق سبب خیزش گرد و خاک می‌ شود، توضیح داد: تهران امروز در برخی ساعات با بارش باران مواجه است و گاهی وزش باد را در پایتخت انتظار داریم و حداکثر دمای امروز این شهر ۱۳ و فردا به ۸ درجه بالای صفر می‌رسد.

نظر شما