شناسهٔ خبر: 45524991 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

جهاد اسلامی: انتظار سیاست جدید از بایدن در قبال مساله فلسطین، توهم است

عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی تأکید کرد که مساله فلسطین، اولویت آمریکا نیست و دولت جدید این کشور نیز سیاست جدید در قبال فلسطین در پیش نخواهد گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا؛ به نقل از فارس، «محمد الهندی» عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی بر اهمیت مسئله فلسطین در منطقه خاورمیانه تأکید کرد.

الهندی به شبکه خبری المیادین گفت که «مساله فلسطین، اولویت آمریکا نیست، بلکه اولویتهای داخلی و خارجی این دولت مسایل دیگر است».

وی با بیان اینکه برای رژیم صهیونیستی، فقط منافع در اولویت است، تأکید کرد: «تکیه بر اینکه بایدن سیاست جدیدی [در قبال فلسطین] در پیش خواهد گرفت، یک توهم است... ولی ممکن است برخی از مسائل صوری را انجام دهد».

این مسئول جهاد ضمن انتقاد از عملکرد تشکیلات خودگردان فلسطین پس از روی کار آمدن دولت بایدن، گفت که رام الله پس از این مسئله بود که «هماهنگی امنیتی با دشمن [صهیونیستی] را از سر گرفت و سفرای خود را به کشورهای عربی فرستاد که روابط خود را [با اسرائیل] عادی کرده بودند».

الهندی با تأکید بر اینکه طرحهای تشکیلات خودگردان فلسطین، به پایان رسیده است، خاطرنشان کرد: «طرح [کشورهای] عربی [برای مسئله فلسطین] با عادی‌سازی روابط به پایان رسید. تغییرات سیاسی عمیقی در منطقه و جهان رخ داده که نمی‌توان آن را نادیده گرفت».

وی با اشاره به اینکه سرزمین فلسطین در حال غارت است، درباره انتخابات این کشور گفت: «انتخابات باید برای انتخاب یک شورای ملی فلسطین باشد».

 این مسئول جهاد ضمن ابراز نگرانی درباره اینکه شاید از انتخابات برای از بین بردن انسجام داخلی فلسطین بهره‌برداری شود، تصریح کرد: «بر سر برگزاری انتخابات فراگیر و همزمان توافق کردیم، مشروط به اینکه انتخاباتی برای شورای ملی برگزار و در نتیجه سازمان آزادی‌بخش بار دیگر تشکیل شود».

انتخابات پارلمانی در تاریخ ۲۲ ماه مه ۲۰۲۱ (یکم خرداد ۱۴۰۰)، انتخابات ریاستی ۳۱ جولای ( ۹ مرداد ۱۴۰۰) و شورای ملی فلسطین در۳۱ آگوست (۹ شهریور) برگزار خواهد شد.

دبیران کل گروه‌های فلسطینی، سپتامبر گذشته، طی نشستی در استانبول ترکیه درباره برگزاری هر چه سریع‌تر انتخابات پیاپی (پارلمانی، ریاست جمهوری و مجلس ملی) توافق کردند. در صورت برگزاری انتخابات سه‌گانه مذکور در موعد اعلام شده، این انتخابات برای اولین بار بعد از بیش از یک دهه برگزار خواهد شد.

آخرین بار که مردم فلسطین در سرزمین‌های اشغالی انتخابات ریاستی و پارلمانی برگزار کردند، به ترتیب سال ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ بود که با پیروزی جنبش حماس، جنبش فتح به ریاست محمود عباس آن را به رسمیت نشناخت.
انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما