شناسهٔ خبر: 45509667 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تحلیلگر عراقی: رژیم صهیونیستی برای برهم زدن ثبات عراق تلاش می‌کند

بغداد- ایرنا- تحلیلگر برجسته عراقی هشدار داد که رژیم صهیونیستی با همدستی برخی کشورهای عرب منطقه از طریق احیای تروریسم در مناطقی از عراق برای به چالش کشیدن اوضاع این کشور و برهم زدن ثبات آن تلاش می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، «کریم الخیکانی» تحلیلگر برجسته عراقی امروز به پایگاه خبری «المعلومه» این کشور گفت که رژیم صهیونیستی با حمایت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا، برخی حکام عرب را به خدمت گرفت و از آنها به عنوان سلاحی علیه عراق، ایران، سوریه و لبنان استفاده کرد.

وی افزود: رژیم صهیونیستی اکنون در تلاش برای برهم زدن ثبات عراق به منظور ویران کردن آن از درون است.

الخیکانی تصریح کرد: نتانیاهو با کمک ترامپ حمایت عربستان، بحرین، امارات و کشورهایی را - که به طور پنهانی با رژیم صهیونیستی سازش کردند- کسب کرد تا با عراق، سوریه، ایران و لبنان مقابله کنند.

وی افزود: رژیم صهیونیستی گروههای تروریستی را به سمت ویران کردن سوریه سوق داد و سپس این گروهها تلاش کردند عراق را ویران کنند. اما نیروهای سازمان الحشد الشعبی و نیروهای امنیتی عراق به پیشروی آنها پایان دادند.

این تحلیلگر عراقی با اشاره به افزایش اخیر تحرکات بقایای عناصر گروه تروریستی داعش در برخی مناطق عراق گفت: بازگشت فعالیت تروریستی در برخی مناطق عراق تاکید می کند که رژیم صهیونیستی با برخی اعراب حوزه خلیج فارس برای به چالش کشیدن وضعیت داخلی عراق تلاش می کند تا از این طریق عراق را به سمت عادی سازی روابط سوق دهد.

درپی افزایش اخیر تحرکات تروریست‌ها در برخی استان‌ها از جمله دیاله، کرکوک، صلاح الدین، الانبار، دیاله و بابل، نیروهای مسلح عراق نیز بر شدت عملیات خود علیه بقایای گروه تروریستی داعش در مناطق مختلف این کشور افزوده و در طول ۲ هفته اخیر شمار زیادی از سرکردگان تروریست ها از جمله سرکرده ارشد داعش در عراق موسوم به «جانشین خلیفه و والی عراق» و یک سرکرده دیگر موسوم به «فرمانده جنوب عراق» در این گروه به همراه تعدادی از تروریست‌های طراح انفجار تروریستی اخیر میدان الطیران بغداد را به هلاکت رسانده و شمار دیگری از آنها را بازداشت و مقرها و مخفیگاه‌های آنها را منهدم کردند که این عملیات همچنان ادامه دارد.

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی «داعش» را اعلام کرد اما عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند.

نیروهای امنیتی عراق برای پاکسازی کامل این مناطق از وجود عناصر تروریستی تلاش می‌کنند.

نظر شما