شناسهٔ خبر: 45507941 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد؛

آغاز به کار هشتمین همایش ملی« قرآن، عترت و سلامت»

هشتمین همایش ملی « قرآن، عترت و سلامت» ویژه جامعه پزشکی، گرامیداشت یادواره شهدای مدافع سلامت صبح روز امروز با حضور دکتر سیماسادات لاری سخنگو و معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، مسؤولان و مدیران این وزارتخانه و همچنین رئیس و اعضای فرهنگستان علوم پزشکی در مجتمع ولایت مشهد مقدس آغاز به کار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا مشهد، همایش ملی « قرآن، عترت و سلامت» ویژه جامعه پزشکی با محوریت « قرآن، عترت، جامعه پزشکی و جلوه‌های ایثار و تاب آوری در بلایا» به برکت برگزاری هشتمین دوره برگزاری این همایش، صبح امروز پنجشنبه ۱۶ بهمن ماه در جوار بارگاه امام هشتم حضرت امام رضا (علیه السلام)  در شهر مقدس مشهد آغاز به کار کرد.

از برنامه‌های مهم این همایش دو روزه که به همت فرهنگستان علوم پزشکی و با همکاری مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و سلامت طی روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری( ۱۶ و ۱۷ بهمن‌ماه) در قالب فضای مجازی برگزار می‌شود، می‌توان به برگزاری کارگاه‌ها و پنل‌های آموزشی با موضوعاتی همچون « جلوه‌های ایثار جامعه پزشکی در دوران شیوع ویروس کرونا»،« درمان و توسل به قرآن و عترت، دو بال شفا و سلامت»، « مدیریت دانش سلامت در دوران معاصر از منظر قرآن وعترت»،« آموزه‌های قرآن کریم در بلایا»، « اهمیت سلامت معنوی در بحران کرونا» و همچنین« اهمیت پرستاری از منظر قرآن و عترت» اشاره کرد.

این همایش امروز با سخنرانی دکترسیماسادات لاری سخنگو و معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت آغاز به کار ‌کرد.

در آیین افتتاحیه این همایش، همچنین دکتر سید علیرضا مرندی رئیس فرهنگستان علوم پزشکی و همچنین دکتر محمد حسین بحرینی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به ارائه سخنرانی در خصوص اهمیت قرآن و نقش آموزه‌های قرآنی و دینی در نظام سلامت پرداختند.

امروز  در نوبت صبح و عصر پنل‌های آموزشی در بستر فضای مجازی و در قالب نرم‌افزار « اسکای روم» به صورت مستمر مستمر برگزار شد. همچنین روز جمعه در نوبت صبح، این پنل‌ها و کارگاه‌های آموزشی ادامه دارد و پایان بخش برگزاری دو روزه این پنل‌های آموزشی، برپایی آیین اختتامیه است که ظهر جمعه با حضور مقامات و مدعوین استان و همچنین دانشگاه علوم پزشکی مشهد از جمله حجت‌الاسلام والمسلمین مروی، نیز جمعی از مسؤولان وزارت بهداشت و نیز فرهنگستان علوم پزشکی برگزار می‌شود.

گفتنی است امروز نشست تخصصی » قرآن، عترت، جامعه پزشکی و جلوه‌های ایثار در بلایا»،  نیز برگزار می‌شود و در قالب فضای مجازی و به صورت مجزا، سخنرانانی همچون دکتر فریدون عزیزی، سید محسن موسوی بلده، دکتر بهرام عین‌الهی و دکتر هادی انصاری به ترتیب در خصوص«  اهمیت سلامت معنوی در بحران کرونا» ، « انواع بلا و ابتلاء از منظر قرآن کریم» ، « جلوه‌های ایثار جامعه پزشکی در دوران کرونا» و نیز »  درمان و توسل به قرآن و عترت دوبال شفا و سلامت» به ایراد سخن پرداخته و در قالب پنل آموزشی، نکات آموزنده‌ای به جامعه مخاطب ارائه می‌دهند.

ضمن اینکه در قالب این همایش دو روز، « نشست تخصصی جوانان گروه پزشکی و ارزش‌های دینی» عصر امروز به صورت مجازی برگزار می‌شود و در این فضای وبیناری، دکتر عباس فروتن در خصوص « نمونه‌های موثر تلمیح و اقتباس مضامین ناب قرآن و حدیث در شعر» نکات آموزشی را به شرکت کنندگان در همایش ارائه می‌دهند. همچنین جمعی از دانشجویان علوم پزشکی مشهد در قالب وبینار، در خصوص مسائلی همچون « جلوه‌های ایثار و بهره‌گیری از آیات قرآنی در بحران‌ها( دفاع مقدس) » و نیز « مروری بر تجارب دانشجویان علوم پزشکی از ۲۰ سفر دانشجویی مبتنی بر ارزش در ده سال گذشته»، به ارائه سخن می‌پردازند.

خبرنگار: لیلا حاجی زاده

نظر شما