شناسهٔ خبر: 45504723 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

سند عالی قرآنی به تایید شورای عالی قرآن رسید/ به دنبال ترویج سبک زندگی قرآنی با تاکید بر نقش و جایگاه سلامت هستیم

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که دبیری کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش قرآنی و نظام سلامت را عهده‌دار است افتخار آن را داشت که سند عالی قرآنی را در ۳۱ شهریور ماه امسال به تایید شورای عالی قرآن برساند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا مشهد، دکتر سیماسادات لاری در هشتمین یادواره ملی قرآن، عترت و سلامت که با محوریت (قرآن، عترت، جامعه پزشکی و جلوه‌های ایثار و تاب‌آوری در بلایا) به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: مدت یک سال است که مردم شریف ایران در کنار تحریم‌های ظالمانه و جنگ اقتصادی درگیر ویروس کرونا هستند.
وی افزود: از نخستین روز بحران کرونا جامعه پزشکی حضوری پررنگ در جبهه مبارزه با کرونا داشت و تاکنون ده‌ها شهید مدافع سلامت در این راه تقدیم شده است.
معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب مورد تاکید مقام معظم رهبری وظیفه تمامی نخبگان، دانشمندان و اندیشمندان تحقق خواسته‌های به‌حق ایشان است، خاطرنشان کرد: چالش‌های زیادی در حوزه‌های مختلف وجود دارد و در این راستا کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش قرآنی و نظام سلامت تشکیل شده دبیری این کمیسیون که به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واگذار شده افتخار آن را داشت که سند عالی قرآنی را در ۳۱ شهریور ماه امسال به تایید شورای عالی قرآن رسید.
دکتر لاری تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت تمامی فرهیختگان و نخبگان جامعه اعم از پزشکان، حوزویان و دانشگاهیان به دنبال معرفی و ثبت طرح‌های برتر و ارائه خدمات بهتر هستیم.
وی تاکید کرد: در شورای عالی قرآن و سلامت معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دنبال ترویج سبک زندگی قرآنی با محوریت تاکید بر نقش و جایگاه سلامت به عنوان بزرگترین نعمت هستیم و از تمامی نخبگان جامعه می‌خواهیم که در مسیر تحقق این مهم یاری‌رسانمان باشند.
معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه توجه به مقوله بسیارمهم سلامت باید همواره مورد توجه قرار بگیرد، بیان کرد: امیدواریم که در این همایش دو روزه بتوانیم بهترین دستاوردها را در ۳ بعد سلامت جسم، سلامت روان و سلامت اجتماعی داشته باشیم و به برکت ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) بتوانیم هرچه سریع‌تر از این بلا پایان یابد و در شهر امام رضا(ع) جشن شکست ابدی کرونا را بگیریم.

خبرنگار: لیلا حاجی زاده

نظر شما