شناسهٔ خبر: 45494094 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

مدافع جنگنده آخرین جدال زمینی را واگذار و پرواز کرد

علی انصاریان درگذشت / داغ تازه کرونا بر پیشانی فوتبال

مدافع متعصب و پرتلاش فوتبال ایران سرانجام پس از چند روز مبارزه با کرونا، لحظاتی پیش درگذشت و ورزش ایران را در شوک دیگری بعد از فوت مهرداد میناوند فرو برد. او تنها ۴۵سال داشت.

صاحب‌خبر -

ستاره محبوب تیم فوتبال پرسپولیس و استقلال در دهه ۷۰ و ۸۰ و بازیکن جنگنده تیم ملی در پی ابتلا به ویروس کرونا، پس از دو هفته مبارزه سخت دار فانی را وداع گفت.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ علی انصاریان که از روزهای ابتدایی بهمن در پی ابتلا به کرونا در بیمارستان فرهیختگان تهران بستری بود، مغلوب این بیماری شد و جان به جان آفرین تسلیم کرد تا به مهرداد میناوند دیگر هم تیمی اش بپیوندد.

شب گذشته سطح اکسیژن خون علی انصاریان ناگهان کاهش یافت و دیگر تنفس از ریه برایش ممکن نبود. برای تنفس از طریق ونتیلاتور، علی انصاریان به خواب مصنوعی رفت. با گذشت چند ساعت، وضعیت جسمانی علی انصاریان بد و بدتر شد. او سرانجام پس از چند روز مبارزه با کرونا، لحظاتی پیش درگذشت و ایران را در شوک و غم دیگری فرو برد.

علی انصاریان درگذشت / داغ تازه کرونا بر پیشانی فوتبال

انصاریان متولد ۱۳۵۴ بود و فوتبال حرفه‌ای را از سال ۱۳۶۹ با عضویت در تیم جوانان پیام تهران آغاز کرد. بانک سپه، بانک ملی و فجر سپاسی دیگر تیم‌هایی بودند که علی انصاریان در رده جوانان در آنها بازی کرد. او در ادامه به تیم بزرگسالان فجرسپاسی ملحق شد تا فوتبالش را حرفه‌ای تر ادامه دهد. او سال ۱۳۷۷ پیراهن پرسپولیس را بر تن کرد و در ۸۸ بازی شش بار تواست برای سرخ‌های پایتخت گلزنی کند.

او یک سال به سایپا رفت و در ادامه دوباره به پرسپولیس برگشت و در دو سال ۴۸ بار برای این تیم به میدان رفت. این مدافع میانی سال ۱۳۸۶ راهی استقلال شد و در ۲۳ بازی هم پیراهن این تیم را پوشید. استیل‌آذین، استقلال اهواز، گسترش فولاد تبریز و شاهین بوشهر از دیگر تیم‌هایی بودند که انصاریان برای آنها بازی کرد و در نهایت در سال ۱۳۹۰ رسما از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

او همچنین در عرصه سینما و تلویزیون هم فعالیت می کرد و در چند فیلم سینمایی و سریال به ایفای نقش پرداخت.

مدافع نام آشنای فوتبال ایران شش بار هم برای تیم ملی فوتبال ایران به میدان رفت و برای این تیم افتخار آفرینی کرد.

علی انصاریان در بعد از پایان فوتبالش، وارد عرصه بازیگری شد و در فیلم‌هایی چون پاداش سکوت، کلاف، شروع یک پایان، حکم تیر، دو روز تا ماندن، حس خوب زندگی، اژدر، کلوپ همسران و رمانتیسم عماد و طوبا نقش آفرینی کرد. "رمانتیسم عماد و طوبا" این روزها در جشنواره سی و نهم فیلم فجر در حال اکران است.

علی انصاریان درگذشت / داغ تازه کرونا بر پیشانی فوتبال

در روزهای گذشته وضعیت جسمانی انصاریان به شکلی امیدوارکننده تغییر کرده بود و حتی علی پروین اسطوره فوتبال ایران گفتگوی کوتاه تلفنی با او داشت؛ اما متاسفانه در ساعات آخر روز دوشنبه شرایطش به شکلی شد که تیم پزشکی وی را به خواب مصنوعی برد.

در همین حین اخبار ضد و نقیض از بیمارستان فرهیختگان مخابره می‌شد که نگرانی های فوتبال‌دوستان را به دنبال داشت تا حدی که مهدی ترابی، افشین پیروانی و... یا انتشار چند استوری از مردم خواستند تا برای انصاریان دعا کنند.

دکتر هاشمیان پزشک معالج او که خبر بیهوشی مصنوعی علی انصاریان را اعلام کرده بود، در یک لایو اینستاگرامی با لحنی ناامیدانه درباره وضعیت او صحبت کرد و داماد خانواده انصاریان هم به همین شکل تماس های خبرنگاران را پاسخ داد.

نظر شما