شناسهٔ خبر: 45490579 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

استخدام 88 هزار نفر در آموزش و پرورش تا پایان 1400

زهرا سلیمانی

محسن حاجی میرزایی گفت: 30 هزار ردیف استخدامی اخذ شده که بر اساس سابقه این افراد در سراسر کشور توزیع می شوند و بلافاصله دوره های آموزشی برای این افراد برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا؛  محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش طی گفتگو با رسانه ملی درباره استخدام 30 هزار نیرو در آموزش و پرورش گفت: به تناسب اعتبارات در بودجه در وزارت آموزش و پرورش استخدام انجام می شود.

او افزود: بعد از استخدام هم این افراد باید دوره ارزشیابی را بگذرانند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: 25 هزار و 700 از افراد شناسایی و سهمیه ها را به استان ها  و شهرستان ها اختصاص داده شده و  افراد منتخب به دانشگاه فرهنگیان معرفی می‌شوند.

حاجی میرزایی ادامه داد: 30 هزار ردیف استخدامی اخذ شده که بر اساس سابقه این افراد در سراسر کشور توزیع می شوند  و بلافاصله دوره های آموزشی برای آن ها برگزار می شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه 88 هزار 30 نفر به سرعت در ردیف استخدام آموزش و پرورش قرار دارند، افزود: اغلب این افراد تا پایان سال آینده استخدام می شوند.

حاجی میرزایی تصریح کرد: 20 هزار معلم در سراسر کشور توزیع می‌شوند و افراد براساس امتیاز ها به دانشگاه فرهنگیان  معرفی خواهند شد.

به گفته او 88 هزار نفر استخدام می‌شوند و ما ملزم به اجرای قانون هستیم. امید است تا قبل از پایان 1400 بتوان این افراد را استخدام کنیم.

حاجی میرزایی درباره نحوی انتخاب مشمولان گفت: آموزشیاران و معلمان حق التدریس بر اساس میزان سابقه، .فعالیت و مدرک تحصیلی امتیازهای متفاوتی اخذ می‌کنند از پایین ترین تا بالاترین امتیازها بررسی می شود تا حق همکاران در این امر  رعایت  شود.

 وزیر آموزش و پرورش درباره استخدام قطعی افراد  در سال 98 گفت: در قانون مشکلات بروز کرده  و اصلاحاتی در قانون ایجاد شده است. ما باید در ابتدا از این افراد آزمون اخذ کنیم و ناگزیر  به دلیل شیوع کرونا تمامی آزمون ها لغو شده است. در عمل این اقدامات تا سال گذشته طول کشیده  و این افراد به دانشگاه فرهنگیان معرفی شده اند .

//انتهای پیام: 3

بیشتر بخوانید:

نظر شما