شناسهٔ خبر: 45486580 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

به زودی؛

مرحله آزمایش انسانی واکسن کرونای ایرانی کوبایی

رئیس انیستیتو پاستور ایران گفت: واکسن کرونای مشترک ایران و کوبا به زودی وارد مرحله آزمایش انسانی خواهد شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
آقای دکتر علیرضا بیگلری در نشست خبری مجازی افزود: با انتقال فنی واکسن کرونا که در کوبا تولید شده و مراحل آزمایش انسانی یک و دو را پشت سر گذاشته است به زودی خبر‌های خوبی تقدیم ملت ایران می‌شود.

وی گفت: این واکسن به زودی وارد مرحله سوم آزمایش انسانی می‌شود و امیدواریم نشان و اعتبار انیستیتو پاستور ایران روی این واکسن هدیه خوبی برای ملت ایران باشد.

رئیس انیستیتو پاستور ایران با تشریح جزئیات روند مطالعات واکسن کرونا در این موسسه گفت: در زمینه واکسن همراه با شرکت‌ها و گروه‌های داخلی، انیستیتو پاستور ایران ساخت سه واکسن را با پلتفرم‌های موجود در دنیا شروع کرد.

آقای بیگلری افزود: در کنار این اقدامات که هر سه واکسن در آزمون‌های حیوانی به سر می‌برند یک راهکار خوبی که پیش گرفته شده بود که همکاری مشترک در تولید واکسن با یکی از کشور‌هایی که در این زمینه نقش مهم در دنیا دارد از این جمله بود.

وی گفت: انیستیتو پاستور وارد عمل شد و کشور کوبا که دو دهه سابقه همکاری با ما دارد و محصول اولیه واکسن هپاتیت بی وجود دارد انتخاب شد و همکاری‌ها در حال پیشرفت است.

رئیس انیستیتو پاستور ایران همچنین با اشاره به فعالیت‌های این انیستیتو همزمان با آغاز شیوع بیماری کرونا در کشور گفت: اولین مرحله و گلوگاهی که در کنترل این بیماری نقش مهمی داشت انجام مرحله تشخیص بود که این وظیفه سنگین به عهده انستیتو پاستور ایران گذاشته شد.

وی افزود: با طراحی روش‌های تشخیص و همچنین طراحی شبکه ملی تشخیص کووید ۱۹، یک شبکه ملکولی در کل کشور راه اندازی شد که این شبکه در حال حاضر شامل بیش از ۳۴۰ آزماشگاهی است که با هدایت و کنترل انستیتو پاستور ایران فعالیت می‌کند.

آقای بیگلری افزود: نباید فراموش کرد که در روز‌های اول گسترش ویروس کرونا در کشور، انستیتو پاستور ایران از کل کشور و از ۷۵۰ بیمارستان کشور آزمایش‌های کرونا را دریافت می‌کرد و نتیجه را اعلام می‌کرد، اما خوشبختانه با تامین کیت‌های تشخیص به تدریج کارکنان آزمایشگاه‌های سراسرکشور آموزش دیدند و این کار در سراسر کشور انجام می‌شود.
 
<div id="video-display-embed-code_352625" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/809586/352625?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما