شناسهٔ خبر: 45467892 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در پایان معاملات امروز

تالار بورس سرخ پوش ماند

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۲۸ هزار و ۲۴۱ واحدی معادل ۲.۲۹ درصد به یک میلیون و ۲۰۵ هزار و ۴۲۶ واحد رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان ، امروز (سه شنبه 14 بهمن) شاخص کل بورس در ابتدای معاملات چهارمین روز کاری خود در هفته جاری با ریزش 10889 واحدی در جایگاه یک میلیون و 222 هزار واحدی ایستاد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۲۸ هزار و ۲۴۱ واحدی معادل ۲.۲۹ درصد به یک میلیون و ۲۰۵ هزار و ۴۲۶ واحد رسید.

 

بر اساس جدول معاملاتی امروز شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۷۳۶۹ واحدی معادل ۲.۲۹ درصد به رقم ۳۱۴ هزار و ۵۷۵ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۲۰۸۳ واحدی معادل ۰.۴۸ درصد، عدد ۴۲۷ هزار و ۵۴۵ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۱۳۶۲ واحدی به رقم ۲۷۹ هزار و ۶۲۵ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۳۵۱۶۹ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۱۵ هزار واحد رسید. همچنین  شاخص بازار اول با ۲۵۵۷۵ واحد کاهش به رقم ۸۶۴ هزار و ۷۸۴ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۳۹۹۷۱ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۴۹۸ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای فملی، شستا، فولاد، شپنا، خودرو، شتران و شبندر به ترتیب با 2414، 1468، 1103، 1012، 910، 867 و 786 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای شپنا - پالايش نفت اصفهان، سدور - سيمان‌ دورود، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، غگرجي - بيسكويت‌ گرجي‌، حكشتي - كشتيراني جمهوري اسلامي ايران، وتجارت - بانك تجارت و ثبهساز - بهساز كاشانه تهران در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، فولاد، فملی، شستا، شپنا، وپاسار و تاپیکو با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی تاصیکو، حکشتی، پاکشو و برکت، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند و معامله‌گران بورس ۱۲ میلیارد و ۶ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و ۱۹۱ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۰۷ هزار و ۵۶۹ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

 

یادآور می شود: روز گذشته (دوشنبه 13 بهمن) شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۷ هزار و ۴۲۷ واحدی معادل ۱.۳۹ درصد به یک میلیون و ۲۳۳ هزار و ۶۱۴ واحد رسید. شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۴۵۴۷ واحدی معادل ۱.۳۹ درصد به رقم ۳۲۱ هزار و ۹۳۱ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۱۹۱۵ واحدی معادل ۰.۴۴ درصد، عدد ۴۲۹ هزار و ۶۲۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۱۲۵۲ واحدی به رقم ۲۸۰ هزار و ۹۸۳ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۴۳۲۵ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۵۰ هزار واحد رسید. همچنین  شاخص بازار اول با ۱۷۵۰۴ واحد کاهش به رقم ۸۹۰ هزار و ۲۹۲ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۸۶۵۸  واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۵۳۸ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

در معاملات روز گذشته بورس تهران، نمادهای معاملاتی فملی، فارس، فولاد، وپاسار، خودرو، ومعادن و شبندر با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی حکشتی، وامید، وتجارت و کویر، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند و معامله‌گران بورس ۸ میلیارد و ۸۲۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و ۱۳۳ هزار نوبت معامله و به ارزش ۹۹ هزار و ۱۳۸ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

پایان پیام/50

نظر شما