شناسهٔ خبر: 45466497 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

انتقاد به مجوز تغییر کاربری املاک دانشگاه آزاد توسط مجلس و دولت

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهراننسبت به تغییر کاربری املاک و اراضی دانشگاه آزاد به دولت و مجلس تذکر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمد سالاری در جریان دویست و شصت و نهمین جلسه شورای شهر تهران اظهار کرد: تذکر بنده مربوطه به لایحه بودجه 1400 دولت و جمع‌بندی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در ارتباط با کاهش جدی درآمدهای شهرداری‌های کشور و همچنین کاهش اختیارات شهرداری‌ها و شوراهای سراسر کشور است.

وی تصریح کرد: متأسفانه وزارت نیرو و دانشگاه آزاد اسلامی هم در ادامه وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم و وزارت بهداشت مجوز پیدا کردند تا نسبت به تغییر کاربری املاک و اراضی متعلق به خودشان در شهرها مبتنی بر آئین‌نامه و دستورالعمل اجرایی دولت اقدام کنند و ضمن اینکه اختیار نهاد شوراهای سراسر کشور و شهرداری‌ها سلب خواهد شد عوارضی که از این محل نصیب شهرداری‌ها در سراسر کشور می‌شد در حال کاهش است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران ادامه داد: در سنوات گذشته وزارت آموزش و پرورش اولین بار این کار را انجام داد و اعلام شد به دلیل اینکه وضعیت آموزش و پرورش به لحاظ منابع درآمدی به شدت کاهش پیدا کرده است و در پرداخت حقوق و مزایا دچار مشکل شده است، دولت و مجلس چنین تصمیمی را اتخاذ کردند و سکوت در آن زمان باعث شد که وزارت علوم و وزارت بهداشت هم به آنها اضافه شوند.

سالاری افزود: امسال هم وزارت نیرو هم این مجوز اخذ را دریافت کرد تا بتواند املاک و اراضی خودش برای جبران بخشی از هزینه‌ها تغییر کاربری بدهد و دانشگاه آزاد اسلامی هم به این مجموعه‌ها اضافه شده است.

وی گفت: بنده در این ارتباط به دولت و مجلس شورای اسلامی و دوستان کمیسیون تلفیق مجلس تذکر می‌دهم که بدین ترتیب در آینده نزدیک شاهد خواهیم بود همه وزارتخانه‌ها و سازمانها و نهادهای کشور از این رویه تبعیت کنند وعملا بتوانند تمام املاک و اراضی خودشان را به آن صورتی که خودشان علاقه‌مندند تغییر کاربری بدهند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما