شناسهٔ خبر: 45465236 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرصت سوزی های ادامه دار ملوان و شهرداری آستارا

رشت - ایرنا - تیمهای فوتبال ملوان و شهرداری بندرآستارا با عدم پیروزی در هفته دوازدهم لیگ دسته اول کشور، همچنان فرصت سوزی می کنند.

صاحب‌خبر -

هفته دوازدهم رقابت های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه های کشور عصر دوشنبه برگزار و  تیمهای ملوان و شهرداری بندر آستارا با عدم نتیجه گیری مناسب، از تیمهای صدر جدولی فاصله گرفتند و فرصت سوزی این دو نماینده گیلان برای رسیدن به صدر جدول همچنان ادامه دارد.

در جریان رقابت های این هفته ، ملوان بندرانزلی و شهرداری بندر آستارا دو نماینده گیلان در این لیگ،  بهترین فرصت را داشتند که با برتری برابر حریفان نه چندان مطرح خود ، به صدر جدول رقابت های لیگ دسته اول نزدیکتر شوند.

اما تیم فوتبال ملوان بندرانزلی در یک بازی خانگی و در ورزشگاه تختی این شهر مقابل خوشه طلایی ساوه به نتیجه مساوی بدون گل دست یافت و تیم فوتبال شهرداری بندر آستارا نیز در شیراز مقابل تیم قشقایی متحمل شکست شد و فقط تیم چوکا تالش در رشت توانست برابر تیم انتهای جدولی نود ارومیه به پیروزی برسد تا بهترین نتیجه را در بین نمایندگان گیلان در این هفته کسب کند.

ملوان بندرانزلی در یک دیدار خانگی رو در روی تیم خوشه طلایی ساوه قرار گرفت و این فرصت را داشتند تا با برتری برابر این تیم که وضعیت مناسبی در جدول رده بندی ندارد، با چند پله صعود به تیمهای صدر جدولی نزدیکتر شود.

اما در این دیدار بازیکنان تیم فوتبال ملوان بندرانزلی نتوانستند از فرصت های به دست آمده استفاده مناسب برده و در نهایت به نتیجه مساوی بدون گل رضایت دادند تا با این تساوی خانگی ، فاصله ملوانان با صدر جدول افزایش یابد.

در جریان این بازی و در نیمه اول، گرچه تیم فوتبال ملوان بندرانزلی برتر از حریف خود ظاهر شد و فرصت های مناسبی نیز به دست آورد اما در نهایت نتوانست از این فرصت ها سود برده و در نهایت این نیمه بدون رد و بدل شدن گلی ، با نتیجه مساوی خاتمه یافت.

در نیمه دوم نیز تلاش هر دو تیم به خصوص تیم ملوان میزبان این مسابقه ، برای به ثمر رساندن گل برتری بی نتیجه ماند تا در نهایت این دیدار با نتیجه مساوی صفر بر صفر خاتمه یابد تا تیم ملوان دو امتیاز حساس این بازی خانگی را از دست بدهد.

البته با توجه به شرایط دو تیم در جدول رده بندی، اکثر فوتبال دوستان گیلانی انتظار داشتند که تیم ملوان در این بازی خانگی برابر تیم خوشه طلایی ساوه به یک پیروزی آسان دست یابد اما این تیم هرچه زد به در بسته خورد و سرانجام به یک تساوی خانگی رضایت داد.

اما تیم فوتبال شهرداری بندرآستارا دیگر نماینده استان گیلان در رقابت های لیگ دسته اول کشور که تا پایان هفته یازدهم ، بهترین نماینده گیلان در لیگ یک بشمار می رفت، در دیداری خارج از خانه در شیراز مقابل تیم قشقایی قرار گرفت و سرانجام با نتیجه یک بر صفر مغلوب حریف خود شد.

تیم فوتبال شهرداری بندرآستارا این فرصت را داشت تا با کسب پیروزی در این بازی خارج از خانه و آن هم مقابل تیم قشقایی که شرایط مناسبی در جدول رده بندی نداشت ،به صدر جدول نزدیکتر شود و فرصت این را داشته باشد تا با پیروزی احتمالی در بازی آتی خود که باید در دیداری خانگی به میدان برود، به جمع صدرنشینان لیگ بپیوندد و حتی صدرنشین شود.

اما این تیم در این دیدار با نتیجه یک بر صفر مغلوب حریف نه چندان مطرح خود شد تا تیم شهرداری بندر آستارا همانند ملوان بندرانزلی، از تیم های صدر جدولی فاصله بگیرد و به تیمهای میانه جدول ملحق شود.

به هرحال هر دو تیم فوتبال شهرداری بندر آستارا و ملوان بندرانزلی با عدم کسب نتیجه مطلوب در هفته دوازدهم ، فرصت بسیار مناسب حضور در صدر جدول را از دست دادند و باید منتظر ماند و دید که این دو نماینده گیلان در بازی های پیش رو چه نتایجی را کسب خواهند کرد.

اما تیم فوتبال چوکا تالش دیگر نماینده استان گیلان در رقابت های لیگ دسته اول کشور، در هفته دوازدهم این مسابقات در دیداری  در ورزشگاه سردار جنگل رشت میزبان تیم انتهای جدولی نود ارومیه بود که سرانجام با نتیجه ۲ بر یک حریفش را شکست داد.

چوکایی ها که تاکنون نتایج قابل قبولی را در لیگ دسته اول کسب نکردند، بهترین فرصت را داشتند تا با برتری برابر تیم قعرنشین نود ارومیه، فاصله خود را با این تیم و همچنین سایر تیمهای انتهای جدولی افزایش دهند. 

با این وجود تیم فوتبال چوکا تالش در این بازی برابر حریفش به برتری دست یافت تا تنها نماینده پیروز گیلان در هفته دوازدهم رقابت های لیگ دسته اول باشد و از سوی دیگر فاصله  این تیم تا حدی با انتهای جدول افزایش یافت.

البته در جریان دیدار تیم های چوکا تالش و نود ارومیه و در نیمه اول، هر دو تیم چوکا و نود ارومیه یک بازی هجومی را به نمایش گذاشتند و چند فرصت مناسب گلزنی نیز کسب کردند که ابتدا تیم فوتبال نود ارومیه در دقیقه ۱۲ توسط صابر حسن پور به گل برتری دست یافت.

اما دو دقیقه پس از به ثمر رسیدن این گل، تیم فوتبال چوکا تالش موفق شد گل مساوی را به ثمر برساند و کیوان محمدنژاد بازیکن این تیم در دقیقه ۱۴، دروازه تیم نود ارومیه را باز کرد تا این دیدار با نتیجه مساوی یک بر یک ادامه یابد.

پس از به ثمر رسیدن گل تساوی، تیم چوکا دوباره کنترل بازی را در دست گرفت و در دقیقه ۲۵ هانی تمیم نژاد بازیکن این تیم توانست برای دومین بار دروازه تیم نود ارومیه را باز کند تا نیمه اول با نتیجه ۲ بر یک به سود تیم چوکا خاتمه یابد.

در نیمه دوم نیز هر دو تیم چند فرصت مناسب گلزنی به دست آوردند اما به دلیل واکنش های خوب دروازبان های دو تیم و همچنین بی دقتی مهاجمان، هیچ یک از این فرصت ها تبدیل به گل نشد تا این دیدار در نهایت با نتیجه ۲ بر یک به سود چوکا تالش خاتمه یابد.

به هرحال در هفته دوازدهم رقابت های لیگ دسته اول کشور ، نمایندگان گیلان به یک پیروزی، یک تساوی و یک شکست دست یافتند اما با توجه به حریفان آنان ، می توان گفت نمایندگان گیلان در این هفته نتایج ضعیفی را کسب کردند.

تا پایان هفته دوازدهم رقابت های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه های کشور جام آزادگان با حضور ۱۸ تیم ، شهرداری بندرآستارا با ۱۸ امتیاز در مکان هفتم، ملوان بندرانزلی با ۱۷ امتیاز در مکان هشتم و چوکا تالش با ۱۲ امتیاز در مکان پانزدهم جدول رده بندی قرار دارند. 

نظر شما