شناسهٔ خبر: 45464251 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

انتقاد به تغییر کاربری اراضی وزارت نیرو و دانشگاه آزاد و کاهش اختیارات شهرداری

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران به تغییر کاربری اراضی وزارت نیرو و دانشگاه آزاد تذکر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد سالاری در جریان جلسه صبح امروز شورای شهر تهران در تذکری به بودجه 1400 دولت و جمع بندی کمیسیون تلفیق در ارتباط با کاهش جدی درآمدهای و اختیارات شوراها و شهرداری ها گفت: متاسفانه وزارت نیرو و دانشگاه آزاد نیز در ادامه وزارت آموزش و پرورش، علوم، بهداشت مجوز پیدا کردند تا نسبت به تغییر کاربری املاک و اراضی متعلق به خود در شهرها مبتنی بر آیین نامه هیات دولت اقدام کنند. 

او افزود: با این کار ضمن اینکه جایگاه نهاد شوراهای شهر و شهرداری‌ها سلب می‌شود عوارضی که از این محل نصیب شهرداری‌های کشور می‌شد، رفته رفته کاهش پیدا می‌کند.

سالاری با بیان اینکه نخستین بار این تغییر کاربری توسط وزارت آموزش و پرورش صورت گرفت ادامه داد: زیرا این وزارتخانه با مشکلات مالی زیادی مواجه بود، دولت و مجلس وقت این تصمیم را اتخاذ کردند و سکوت آن زمان منجر شد که وزارت علوم و وزارت بهداشت نیز نسبت به این موضوع اقدام کردند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با بیان اینکه امسال وزارت نیرو و دانشگاه آزاد اسلامی نیز مجوز تغییر کاربری املاک خود را گرفته اند گفت: تذکر جدی خود را به دولت و مجلس شورای اسلامی اعلام می‌کنم چرا که با این اقدام رفته رفته در آینده نزدیک شاهد خواهیم بود که همه نهادها و وزارت خانه‌ها این رویه را پیش بگیرند.

سالاری از رئیس شورا و شهردار تهران درخواست کرد تا اعتراض خود را درباره این موضوع به کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، دولت و مجلس ابلاغ کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما