شناسهٔ خبر: 45454104 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

رئیس جمهور در حرم امام:

امام برای موفقیت اتکا به بیگانه را انتخاب نکرد

روزنامه جوان

رئیس جمهور با بیان اینکه زندگی امام راحل و بزرگوار درس‌های بسیار ارزشمندی به ما و جامعه اسلامی داده است، گفت: ۱۲ بهمن روزی بود که امام سرمایه اجتماعی را به رخ جهانیان کشید و بی تردید ۱۲ بهمن یوم خمینی بود.

صاحب‌خبر -
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر ریاست جمهوری، دکتر روحانی روز گذشته پس از تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل در چهل و دومین سالگرد انقلاب اسلامی طی سخنانی خاطرنشان کرد: امام عزیز و بزرگوار ما و معمار کبیر انقلاب اسلامی برای موفقیت، اتکا به بیگانگان و قدرت‌های خارجی را انتخاب نکرد زیرا قدرت اصلی را قدرت مردم می‌دانست و راهی را انتخاب کرد که مردم مرکز اصلی آن بودند.

رئیس جمهور افزود: امام از سال‌ها قبل به خوبی می‌دانست که قدرت نرم بر قدرت سخت پیروز خواهد شد به همین خاطر قدرت نرم را برگزیده بود و ۱۲ بهمن سال ۵۷ به خوبی نشان داد که امام در مسیر و راهش چگونه پیروز شد. روحانی با بیان اینکه روز ۱۲ بهمن و حضور همه مردم در استقبال امام ویژه شخصِ خودِ امام بود، گفت: امام نگذاشت قدرت جباری که او را تبعید کرده بود همان قدرت او را برگرداند. امام اول همه آن‌ها را از کشور بیرون کرد و بعد زمینه را برای بازگشت پیروزمندانه‌اش فراهم نمود.

رئیس جمهور با بیان اینکه استقبال عظیم مردمی از فرودگاه مهرآباد تا بهشت زهرا نشان داد که امام چه نفوذ و محبوبیتی بین مردم دارد، اظهار داشت: نطق امام در روز ۱۲ بهمن ۵۷ در تهران که اولین نطق ایشان پس از ۱۴ سال دوری از وطن بود منشور جمهوریت و اسلامیت ما و پایه و اساس نظام ماست.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه راه امام می‌تواند باعث بقای نظامی شود که بنیانگذارش بود، گفت: راه امام فقط به خواندن و تکرار کلمات امام نیست بلکه مهم اجتهاد به کلمات امام است و اینکه بدانیم اگر امام امروز در جمع ما بود چه می‌گفت و چه می‌کرد؟ و اگر امام امروز می‌خواست راه حل بدهد چه راهی ارائه می‌کرد؟ دکتر روحانی با بیان اینکه اجتهاد پویای راه امام مهم است و توسعه راه امام به عنوان منشور انقلاب برای ما اهمیت دارد، گفت: امام در منشور خود ارزش‌های انقلاب همچون اسلامیت، جمهوریت، عدالت، استقلال و آزادی را برای ما تبیین کرد.

رئیس جمهور با اشاره به برگزاری انتخابات متعدد در کشور طی ۴۲ سال گذشته گفت: در اکثر این انتخابات گاهی بیش از دوسوم مردم یعنی ۷۰ درصد پای صندوق‌های رأی رفتند و وقتی دوسوم مردم رأی بدهند نشان دهنده این است که این رأی تنها به ثمره انتخابات نیست بلکه به شجره است یعنی به نظام رأی می‌دهند. دکتر روحانی با بیان اینکه اهمیت انتخابات هم به ثمره و هم به شجره است، گفت: حضور حداکثری در انتخابات هم رأی به فرد انتخاب شده است و هم رأی به اصل نظام و شجره انقلاب است و امام هم تاکید داشت که اهداف ما وقتی تامین می‌شود که انتخابات پرشور داشته باشیم.

نظر شما