به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر سی و نهمین جشنواره فیلم فجر بهمن ماه امسال اما قرار است به نوعی متفاوت برگزار شود تا شاید امیدی به رگهای این هنر نحیف تزریق شود، تا شاید احیا شود، تا شاید باز هم بتواند مقصدی برای سرگرمیهای ما باشد.
ابلق (نرگس آبیار / ۱۳۹۹)
درباره فیلم؛ ابتدای امسال بود که در میان هجوم اخبار کرونایی و اعلام تعداد قربانیان روزانه کرونا، خبر ساخت فیلم سینمایی «ابلق» به کارگردانی نرگس آبیار منتشر شد. عمده شهرت نرگس آبیار به «شیار ۱۴۳» باز میگردد؛ فیلمی دفاع مقدسی که به لطف پخش چندین و چند بارهاش در مناسبتهای مختلف از تلویزیون، احتمالاً حالا دیگر تک به تک سکانسهایش را از بر هستید، به ویژه آن سکانس طلایی که مریلا زارعی بعد از چندین سال پیکر فرزندش را در آغوش میکشید؛ سکانسی که در میان فضای آن روزهایی که اتفاقاً روزگارمان بهتر از این بود، جانمان را به درد میآورد.
بحثبرانگیزترین فیلم نرگس آبیار تا به امروز اما «شبی که ماه کامل شد» بوده است؛ فیلمی که در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر رونمایی شد و عنوان یکی از فیلمهای پرفروش سال ۹۸ را هم به خود اختصاص داد.
نرگس آبیار حالا به سراغ «ابلق» رفته است؛ فیلمی که البته صاحبانش دل نداشتند خبری از آن منتشر کنند، ترجیح دادند در سکوت کارشان را پیش ببرند که البته نشد. این فیلم اردیبهشت ماه جلوی دوربین رفت. بخش عمده این فیلم در یک لوکیشن در شمال تهران ضبط شده است. تهیه کنندهاش همانند چند فیلم قبلی نرگس آبیار، همسرش محمدحسین قاسمی است و عنوان شده درامی در حوزه خانواده است.
درباره چهرهها؛ بعد از درخشش الناز شاکردوست و هوتن شکیبا در «شبی که ماه کامل شد» و به ارمغان آوردن دو سیمرغ بهترین بازیگر زن و مرد برای این فیلم، به نظر میرسد این همکاری به مذاق کارگردانش خوش آمده و آنها را ترغیب به حضوری دوباره در کنار هم کرده است.
حالا در «ابلق» علاوه بر الناز شاکردوست و هوتن شکیبا، بهرام رادان و گلاره عباسی هم تیم بازیگران این فیلم سینمایی را همراهی میکنند.
∎
نظر شما