به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشست پرسش و پاسخ «رمانتیسم عماد و طوبا» به کارگردانی کاوه صباغزاده با اجرای حمیدرضا مدقق، پس از نمایش این فیلم در سینما رسانه (برج میلاد) برگزار شد.
کاوه صباغزاده (کارگردان)، مهدی صباغزاده (تهیهکننده)، الناز حبیبی (بازیگر)، شهرام نجاریان (مدیر فیلمبرداری)، محسن دارسنج (طراح چهرهپردازی)، پگاه احمدی (تدوینگر )، آرام موسوی (طراح لباس) و محمدرضا میرزا محمدی (طراح صحنه)، در این نشست حاضر بودند.
در ابتدای این نشست، کاوه صباغزاده با آرزوی سلامتی برای علی انصاریان درباره فیلم دوم خود، گفت: «این فیلم نسبت به فیلم قبلیام «ایتالیا ایتالیا» به این دلیل که درباره همه زندگی عماد و طوبا در کل عمرشان را روایت میکرد، کار سختتری بود و این موضوع کار را پیچیده میکرد.»
او ادامه داد: «برای پستولید کار هم درگیر ویروس «کرونا» شدیم و همه این موارد دست به دست هم داد که «رمانتیسم عماد و طوبی» فیلم پیچیدهای باشد.»
این کارگردان جوان درباره حذف بخش نگاه نو جشنواره گفت: «اولین فیلم من در سالی بود که بخش نگاهنو نبود و همه در یک سطح داوری میشدند. به نظر من حذف بخش نگاهنو اتفاق خوبی است و با این روند فیلمها به خوبی قضاوت میشود.»
او با تاکید براینکه فیلمش بیشتر در فضای شاد است تا رمانتیک، افزود: «برای فیلم بعدیام، نمیخواهم خودم را تکرار کنم و درامی رئال و عاشقانه خواهم ساخت.»
کاوه صباغزاده ادامه داد: «فیلمی که روی پرده دیدید، بهترین کاری بود که از دست ما برمیآمد و فکر نمیکنم بهتر از این میتوانستیم کاری انجام دهیم. نمیتوان فیلمی فانتزی ساخت که هیچ بخش رئالی در آن نباشد و از دل همین تضاد میان رئال و فانتزی است که زندگی و فیلم شکل میگیرد.»
مهدی صباغزاده، تهیهکننده کار هم در سخنانی گفت: «این اثر درباره تحکیم بنیاد خانواده است و امیدوارم مورد استقبال مردم قرار بگیرد. من فکر میکنم تا به اینجا مخاطب با فیلم ارتباط برقرار کرده و حال همه با آن خوب بود و همه با حال خوب از سینما خارج شدند و این موضوع مهمترین اصل است.»
او درباره تهیه سرمایه ساخت این فیلم توضیح داد: «این فیلم مخارج سنگینی داشت و فیلمنامه پیچیدگیهای زیادی داشت و فیلمبرداری آن سه ماه زمان برد. اما در نهایت میتوانم بگویم که از نتیجه کار راضی هستم و این اعتقاد ربطی به رابطه پدر و پسری ما ندارد.»
در ادامه، نجاریان، مدیر فیلمبرداری درباره حال و هوای فیلم گفت: «در ابتدا میخواهم برای علی انصاریان آرزوی سلامتی داشته باشم. فضای فانتزی و رنگارنگ در همه قصه دیده میشود. فکر میکنم همه عوامل در همه بخشها خوب عمل کردند و حال و هوای خوب فیلم، نمود همکاری پشت صحنه بود.»
او ادامه داد: «این اثر برای من پر از چالشهای تازه بود. احساس میکنم در نسل جدید جسارت بیشتری دیده میشود. هر کسی که به تماشای این فیلم مینشیند حداقل در یک سکانس احساس همذاتپنداری با قهرمانان فیلم خواهد کرد.»
همچنین، دارسنج، طراح چهرهپردازی این فیلم توضیح داد: «من برای الناز حبیبی، حسام محمودی و علی انصاریان گریمی انجام دادم که روند زمانی بر صورتشان مشهود است.»
میرزامحمدی هم درباره طراحی صحنه «رمانتیسم عماد و طوبا» گفت: «امیدوارم از تماشای این کار سخت لذت برده باشید، سخت از این سو که ما سه دوره زمانی و مکانی را روایت میکردیم و با توجه به فضای فانتزی فیلم توجه به این مورد بسیار ضروری بود.»
در ادامه، پگاه احمدی، در خصوص تدوین «رمانتیسم عماد و طوبا» توضیح داد: «این فیلم، ژانر تازهای در سینمای ما است و به دلیل حجم بهرهگیری از جلوههای ویژه تدوین سختی داشت. من سعی کردم در راستای فیلمنامه و افکار کارگردان پیش بروم.»
الناز حبیبی هم در این نشست از کاوه صباغزاده برای اعتماد و سپردن این نقش تشکر کرد و افزود: «قطعا برای این نقش کاندیدهای مختلفی بود اما با نشستهای طولانی با کاوه صباغزاده به این نتیجه رسیدیم که میتوانیم این کار را انجام دهیم. باید بگویم که جای خالی علی انصاریان خیلی احساس میشود.»
پس از صحبت های الناز حبیبی، کاوه صباغزاده، مشکل اصلی بازیگران را بازی در نقشهای تکراری عنوان کرد و گفت: «حتی شاید بشود گفت که خودشان را بازی میکنند. آنها در مواجهه با نقشهای مختلف ریسک نمیکنند و میترسند. اما حسام محمودی، الناز حبیبی و علی انصاریان این ریسک را پذیرفته و در «رمانتیسم عماد و طوبا» بازی کردند.»
او در پایان تاکید کرد: «در ابتدا تصور من این بود که بعد از تجربه موفق «ایتالیا ایتالیا» در ژانر فانتزی، روند پیدا کردن عوامل و بازیگران اثر جدیدم سادهتر شود؛ اما این اتفاق نیفتاد و من در مجاب کردن عوامل دچار مشکل شدم. در پایان لازم میدانم از همه کسانی که به من اعتماد کردند و در این کار حضور داشتند، تشکر کنم.»
عکسها: امیرعلی معزی
۵۷۵۷
نظر شما