شناسهٔ خبر: 45423142 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

اعلام آمادگی ایران برای تسهیل گفت‌وگو بین طالبان و دولت افغانستان

اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تسهیل گفت‌وگو بین طالبان و دولت و دیگر گروه‌های افغانستانی بخشی از صحبت‌های وزیر امور خارجه کشورمان با طالبان بود. جرم کیف قاپی از جرایمی است که شاکیان بسیاری دارد. در این بخش کارشناسان وکیل‌آنلاین نحوه نوشتن شکواییه کیف قاپی را توضیح داده‌اند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - هیئت طالبان به ریاست «ملا برادر آخوند» که در تهران به سر می‌برد صبح امروز با محمدجواد ظریف دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار ضمن ابراز خشنودی از ایده تشکیل حکومتی همه شمول با حضور همه اقوام و گرو‌های سیاسی در افغانستان اظهار داشت: تصمیمات سیاسی نمی‌تواند در خلا اتفاق بیافتد و تشکیل حکومت همه شمول باید در یک فرایند مشارکتی و با در نظر داشت ساختار‌ها و نهاد‌ها و قوانین بنیادی مانند قانون اساسی شکل گیرد.

ظریف در این ارتباط تاکید کرد: مردم خوب افغانستان مظلوم واقع شده‌اند جنگ و اشغال افغانستان لطمات سنگینی به مردم افغانستان وارد ساخته است، امیدوارم تمام تلاش شما آن باشد که آلام و مشکلات مردم هرچه زودتر به پایان رسد و با برقراری صلح در افغانستان هرچه زودتر بهانه اشغالگران از دستشان خارج شود.

اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تسهیل گفت‌وگو بین طالبان و دولت و دیگر گروه‌های افغانستانی بخش دیگری از صحبت‌های وزیر امور خارجه کشورمان با طالبان بود.

در ابتدای این دیدار ریاست هیئت طالبان گزارشی از روند صلح و گفت‌وگو‌های بین الافغانی ارائه کرد و تاکید داشت: روابط ایران و افغانستان همواره روابطی بر بنیاد دوستی و حسن همسایگی بوده و امیدوار هستند که با برقراری صلح و آرامش در افغانستان روابط دو کشور بیش از پیش گسترش یابد.

ملابرادر در این ملاقات با اشاره به نقش مخرب داعش در افغانستان و منطقه از روند گفت‌وگو‌های بین الافعانی اظهار خشنودی کرده، تشکیل دولتی همه شمول با حضور همه اقوام و گروه‌های سیاسی را امری ضروری برای برقراری صلح کامل در افغانستان دانست.

انتهای پیام/

نظر شما