شناسهٔ خبر: 45421794 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

بسته اخبار سیاسی ۱۲ بهمن

حضور رهبر انقلاب اسلامی در مرقد امام خمینی(ره) و گلزار شهدا/پیروزی انقلاب اسلامی در برابر تهدید، تحریم و فشار حداکثری

پیروزی انقلاب در برابر تهدید و فشار حداکثری، جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت برگزار شد، رهبر انقلاب در مرقد امام خمینی(ره) و گلزار شهدا حضور یافتند، مشارکت بالا در انتخابات ضامن اقتدار کشور در عرصه منطقه‌ای برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان ، پیروزی انقلاب  در برابر تهدید و فشار حداکثری،  جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت برگزار شد،  رهبر انقلاب  در مرقد امام خمینی(ره) و گلزار شهدا حضور یافتند، مشارکت بالا در انتخابات ضامن اقتدار کشور در عرصه منطقه‌ای از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در یکشنبه ۱۲ بهمن است.

پیروزی انقلاب اسلامی در برابر تهدید، تحریم و فشار حداکثری/چله دوم انقلاب چله قوی شدن است

در پیام سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور آمده است؛ جشن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران امسال در حالی برگزار می‌شود که درخت تناور انقلاب، سرافرازتر، پویاتر و با نشاط‌تر از همیشه است و شعارهای انقلاب اسلامی همچنان محور کانونی  و قوام بخش به هویت جامعه ایرانی است.

 
وی ادامه داد: اما مهمترین ویژگی دهه فجر امسال، پیروزی و جشن ملی برای منکوب کردن دشمن در کارزار فشار حداکثری و عبور از تهدید است. آنهایی که چشمان خود را برای فروپاشی نظام تیز و دل‌های خود را صابون زده بودند امروز مغموم‌تر از همیشه آمدن بهار پیروزی و رخت بربستن زمستان فشار حداکثری و روسیاهی امثال ترامپ، بولتن، نتانیاهو و بن سلمان را نظاره‌گرند.
 
سردار جلالی تصریح کرد: چله دوم انقلاب اسلامی اما چله قوی شدن است. ما هیچ راهی جز قوی شدن نداریم. تنها قوی بودن ایران و قرار گرفتن ما در قله‌های سیاسی، اجتماعی، علمی، اقتصادی و دفاعی است که می‌تواند برای ساکنین این مرز و بوم آسایش، پیشرفت و رفاه را به ارمغان آورد.
 
وی متذکر شد: در آستانه قرن 14 هجری شمسی ما همچنان استوار، ایستاده‌ایم و یکی پس از دیگری چالش‌ها، سختی‌ها و بحران‌ها را کنار می‌زنیم. مسیر طولانی است اما افق دستیابی به گنج افتخار، رنج این راه صعب و عبور از گردنه‌های پرپیچ و خم را برما گوارا می‌کند.
 
به گفته رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، آنچه شیرینی و حلاوت جشن ملی چهل و دومین سالگرد انقلاب اسلامی را دوچندان کرده است  احساس پیروزی در برابر تهدید، تحریم و فشارحداکثری توامان  از سوی جبهه استکبار است. قطعا دولت جدید آمریکا نیز چاره‌ای ندارد که در برابر قدرت ملی ایرانیان کرنش کند.
 
 
 
 
جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز برگزار شد.

در این جلسه، محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور، فرهاد دژپسند وزیر اقتصادی و دارایی، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی حضور دارند.

 

مراسم آغاز چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در حرم امام خمینی (ره)

صبح یکشنبه مراسم آغاز چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور جمعی از مسئولان کشوری و لشکری، نمایندگان قومیت‌های مختلف، ادیان و گروه‌های مذهبی و تعدادی از خانواده‌های شهدا در حرم امام خمینی (ره) برگزار شد.

در این مراسم که به دلیل رعایت شیوه نامه های بهداشتی ابلاغی ستاد ملی کرونا بدون حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد، با اجرای سرودهای انقلابی توسط رزم نوازان دژبان ارتش و یک گروه‌ سرود دیگر و آغاز دهه فجر گرامی داشته شد.

حاضران در این مراسم با سر دادن شعارهایی با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تجدید میثاق کردند. حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی فرد امام جمعه‌ موقت تهران به سخنران این مراسم است.

 

رهبر انقلاب اسلامی در مرقد امام خمینی(ره) و گلزار شهدا حضور یافتند

همزمان با آغاز ایام‌الله دهه‌ فجر و در آستانه چهل‌ و دومین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در نخستین ساعات صبح امروز (یکشنبه) در مرقد بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی حاضر شدند و با قرائت نماز و قرآن، یاد و خاطره امام عظیم‌الشأن ملت ایران را گرامی داشتند.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین با حضور بر مزار شهیدان عالی‌مقام بهشتی، رجایی، باهنر و شهدای حادثه هفتم تیر ۱۳۶۰، علوّ درجات آنان را از خداوند متعال مسألت کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سپس در گلزار شهیدان سرافراز حضور یافتند و به ارواح مطهر مدافعان اسلام و ایران درود فرستادند.

 

مشارکت بالا در انتخابات ضامن اقتدار کشور در عرصه منطقه‌ای است

جمال عرف در نشست هم اندیشی دبیران کل جبهه ها و گروه های سیاسی در محل وزارت کشور، با اشاره به این که رویکرد وزارت کشور بر محور قانونمداری و اصل بی‌طرفی در برگزاری انتخابات است، اظهار داشت: تأکیدات مصرح مقام معظم رهبری همواره بر اصل مشارکت حداکثری مردم در صحنه های انتخاباتی بوده و امروز این رسالت بر دوش همه ما قرار دارد که فضا را به سمت انتخاباتی رقابتی و مشارکتی سوق دهیم.

 

معاون وزیر کشور با بیان این که مردم، پایه و اساس قدرت در نظام جمهوری اسلامی ایران هستند، گفت: انتخابات با مشارکت بالا و انتخاب رییس جمهوری با آرای بالا، ضامن ثبات و اقتدار کشور در عرصه های منطقه ای و بین‌المللی است.

 

رییس ستاد انتخابات کشور در بخش دیگری از صحبت های خود به مطالعه و بررسی برگزاری انتخابات در ۱۹ کشور دنیا در شرایط کرونایی اشاره کرد و گفت: مهم ترین دغدغه وزارت کشور، یافتن نقطه بهینه میان مسأله مشارکت و شوق انتخاباتی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و در این خصوص تدابیر لازم در نظر گرفته شده است.

 

عرف ابراز امیدواری کرد: با گفتمان های ایجابی و برنامه محور کاندیداها و جریان های سیاسی، شاهد حضور بیش تر مردم در پای صندوق های رأی خواهیم بود و در نظر داشته باشیم که هیچ مسأله ای در حوزه منافع ملی، مهم‌تر از انسجام و ثبات داخلی نیست که تحقق این امر هم در گرو مشارکت بالای مردم است.

 

 

 
 

 

پایان پیام/50

برچسب‌ها:

نظر شما