شناسهٔ خبر: 45408449 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مشهد میزبان فیلم‌های جشنواره فجر در بهمن ماه امسال است

مشهد- ایرنا- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: هجدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد همزمان با سی و نهمین دوره از این جشنواره در تهران به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود و سینماهای مشهد میزبان فیلمهای این جشنواره خواهند بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، جعفر مروارید افزود: با توجه به تغییر وضعیت شهرهای کشور، مسوولان برگزاری سی و نهمین جشنواره ملی فیلم فجر تصمیم به نمایش فیلمهای این جشنواره در مراکز استانهای کشور از جمله مشهد مقدس گرفتند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه جشنواره فیلم فجر، مهمترین رویداد هنری در کشور است، برگزاری این رویداد، همراه با رعایت پروتکلهای بهداشتی در آغاز دهه فجر به تقویت امید و نشاط اجتماعی می‌انجامد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: تاکنون هفده دوره از جشنواره فیلم فجر مشهد با نمایشهای تعدادی از فیلمهای جشنواره فیلم فجر تهران برگزار شده و تداوم این اجرا در شرایط کرونایی به اقتصاد فرهنگ و هنر کمک می‌کند.

وی افزود: هرچند شرایط از نظر شیوع کرونا بهبود یافته است اما ستاد برگزاری جشنواره فیلم فجر ملزم به رعایت پروتکلهای بهداشتی است و محدودیتهای کرونایی در این جشنواره نیز وجود دارد.

مروارید ادامه داد: هنوز تعداد فیلمهای اکران شده در جشنواره فیلم فجر مشهد مشخص نیست اما آخرین اکران در سالنهای سینمایی هویزه، آفریقا و اطلس مشهد ساعت ۲۰ خواهد بود و فقط به اندازه یک سوم ظرفیت صندلی در سالنهای نمایش، بلیت فروخته خواهد شد. 

وی گفت: برای حفظ پروتکلهای بهداشتی، فروش بلیت از طریق گیشه انجام نمی‌گیرد و فروش فقط از طریق سایت اینترنتی خواهد بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: جزئیات مربوط به فروش بلیت، اسامی فیلمها و سالنهای سینمایی در هجدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد پس از قطعی شدن جدول اکران فیلم از سوی مرکز، اطلاع رسانی خواهد شد. 

سی ‌و نهمین جشنواره فیلم فجر از ۱۲ تا ۲۲ بهمن همزمان با چهل ‌و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به دبیری سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد برگزار خواهد شد.

براساس آنچه در اطلاعیه‌های رسمی جشنواره سی‌ و نهم فیلم فجر آمده است، بلیت فروشی در تهران با قیمت‌های ۲۰ و ۳۰ هزار تومان برنامه‌ریزی شده است، همچنین بلیت ‌فروشی اکران مردمی تا روز پایانی جشنواره ادامه دارد و علاقه‌مندان تا لحظه نمایش فیلم، می‌توانند بلیت‌های مورد نظر خود را خریداری کنند و قیمت بلیت‌ها در شیراز نیز به‌همین صورت خواهد بود.

فیلم‌های روزی ‌روزگاری آبادان به کارگردانی حمیدرضا آذرنگ، خط فرضی به کارگردانی فرنوش صمدی، ستاره‌بازی به کارگردانی هاتف علیمردانی، ابلق به کارگردانی نرگس آبیار، مامان به کارگردانی آرش انیسی،  شیشلیک به کارگردانی محمدحسین مهدویان، تی‌تی به کارگردانی آیدا پناهنده، گیجگاه به کارگردانی عادل تبریزی، روشن به کارگردانی روح‌الله حجازی، یدو به کارگردانی مهدی جعفری، زالاوا به کارگردانی ارسلان امیری، رمانتیسم عماد و طوبا به کارگردانی کاوه صباغ‌زاده، تک‌تیرانداز به کارگردانی علی غفاری، بدون همه‌چیز به کارگردانی محسن قرایی،  منصور به کارگردانی سیاوش سرمدی و مصلحت به کارگردانی حسین دارابی به این جشنواره راه یافته اند.

نظر شما