شناسهٔ خبر: 45406767 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

برگزاری رزمایش آمادگی دستگاه‌های اجرایی برابر تهدیدات در سمنان

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان از برگزاری رزمایش آمادگی دستگاه‌های اجرایی برابر تهدیدات با هدف افزایش تاب‌آوری حوزه بهداشت و درمان برای پیشگیری و مبارزه با کرونا در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، ایرج کارخایی بعدازظهر امروز در چهارمین جلسه برنامه‌ریزی برای اجرای نظام‌نامه آمادگی و رزمایش دستگاه‌های اجرایی برابر تهدیدات که در سالن جلسات ساختمان معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی یادآور ایستادگی، مبارزه و پیروزی ملت بزرگ ایران اسلامی به رهبری امام راحل علیه رژیم طاغوتی و استکبار جهانی و غلبه حق بر باطل است.

وی افزود: جلسات عمومی و تخصصی برای اجرایی کردن مفاد نظام‌نامه آمادگی و رزمایش دستگاه‌های اجرایی استان در برابر تهدیدات از منظر و نگاه پدافند غیرعامل برگزار شده و هدف از تشکیل این جلسه نیز برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری نهایی است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان بیان کرد: دستورالعمل اجرایی نظام‌نامه آمادگی و رزمایش در برابر تهدیدات از مصوبات کمیته دائمی پدافند غیرعامل کشور است که از طریق وزارت کشور به استانداران و سپس با امضای معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری برای اجرایی شدن به دستگاه‌ها ابلاغ شده است.

کارخایی ادامه داد: طبق این دستورالعمل در نظر است با کمک دستگاه‌های اجرایی و در راستای همکاری و همیاری در خصوص مقابله با کرونا رزمایشی که مقدمات آن در جلسات کارشناسی تدوین‌شده اجرا و عملیاتی شود که در این زمینه دانشگاه علوم پزشکی سمنان و جمعیت هلال احمر استان تلاش کرده‌اند.

وی تصریح کرد: توانمندسازی دستگاه‌های اجرایی و به‌موازات آن آمادگی عموم مردم در برابر تهدیدات از طریق آموزش و اجرای مانور امکان‌پذیر است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان تأکید کرد: رزمایش باید در راستای ارتقا، پایداری، تاب‌آوری و تداوم کارکردهای ضروری و صیانت از مردم باشد و آمادگی دستگاه‌های اجرایی در برابر حوادث و تهدیدات و اقدامات خصمانه دشمن را مورد ارزیابی قرار دهد.

کارخایی افزود: رزمایش در این راستا انجام می‌شود که آمادگی‌های دستگاه‌های اجرایی افزایش و ارتقا یابد و به شناسایی آسیب‌پذیری‌ها و نقاط ضعف منجر شود و در ادامه اقدامات لازم برای برطرف کردن معایب و اصلاح مشکلات صورت پذیرد.

وی گفت: هدف کلی این رزمایش کمک به طرح‌های مبارزه با ویروس کرونا و بخش بهداشت و درمان و بالا بردن تاب‌آوری حوزه بهداشت و درمان در ادامه مسیر پیشگیری و مبارزه با کرونا است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان ادامه داد: ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها و تجارب خوبی در دستگاه‌های مختلف و اعضای جلسه وجود دارد که امید است با همفکری و هم‌اندیشی برنامه‌ریزی جهت اجرای مناسب این رزمایش در این جلسه اتخاذ شود.

کارخایی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط کرونایی، برنامه‌ریزی برگزاری این مانور با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و با نظارت دانشگاه علوم پزشکی سمنان انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما