شناسهٔ خبر: 45403132 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

ظریف: تجربه تلخ جنگ نباید در منطقه قفقاز تکرار شود

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه نخجوان برای آینده منطقه قفقاز بسیار حیاتی خواهد بود، گفت: باید کاری کنیم که تجربه تلخ جنگ در این منطقه تکرار نشود.

صاحب‌خبر -
 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان ظهر امروز (شنبه) در پایان دیدار با رئیس مجلس جمهوری خودمختار نخجوان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از جناب واصف طالب‌اف برای میزبانی گرم و صمیمانه ایشان در جمهوری خودمختار نخجوان بسیار تشکر می‌کنم. خوشحالم که این سفر منطقه‌ای را با باکو آغاز کردم و در نخجوان به اتمام رساندم.

ظریف با بیان اینکه جمهوری خودمختار نخجوان برای آینده منطقه صلح‌دار قفقاز بسیار حیاتی و مرکزی خواهد بود، اظهار کرد: ما باید کاری کنیم که دیگر تجربه تلخ جنگ در این منطقه تکرار نشود و تنها راه از طریق همکاری مفید محقق خواهد شد.

وی افزود: در این همکاری و در ایجاد جاده‌های مواصلاتی، جمهوری خودمختار نخجوان نقش محوری را ایفا خواهد کرد. بر اساس گفتگو‌هایی که من در ۵ کشور داشتم امیدواریم که بتوانیم یک همکاری همه جانبه برای اتصال در این منطقه، چه کریدور شمال- جنوب و چه کریدور جنوب-غرب، ایجاد کنیم.

وزیر امور خارجه گفت: از این طریق می‌توانیم خلیج فارس را به روسیه و خلیج فارس را به دریای سیاه وصل کنیم. در همه کریدور‌ها جمهوری خودمختار نخجوان نقش بسیار مهمی ایفا خواهد کرد.

ظریف با تشکر از مهمان‌نوازی مردم نخجوان، گفت: امیدوارم آینده این منطقه آینده بسیار بهتری نسبت به گذشته باشد.

نظر شما