شناسهٔ خبر: 45402669 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

نمایش فیلم‌های «سودای سیمرغ» جشنواره فجر در گیلان

فاضلی گفت: همزمان با سی و نهمین جشنواره فیلم فجر، ۱۶ فیلم بخش مسابقه ایران «سودای سیمرغ» این دوره از جشنواره در رشت به‌نمایش درمی‌آید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «فیروز فاضلی» امروز(شنبه،۱۱بهمن)در جمع خبرنگاران با تشریح برنامه های فرهنگی و هنری ایام الله دهه فجر از همزمانی جشنواره فیلم فجر در رشت خبرداد و گفت: این رویداد بزرگ سینمایی امسال به‌دلیل شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا متفاوت بوده و بر اساس شیوه نامه‌های بهداشتی مصوب ستاد ملی کرونا اجرا می‌شود.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه این جشنواره مطابق با شرایط ستاد ملی مدیریت کرونا برگزار می شود افزود: حفظ سلامت شهروندان و علاقه‌مندان سینما در اولویت است.

 

وی با بیان اینکه فعالیت‌های سالن سینما در مناطق زرد و آبی با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شیوه نامه‌های بهداشتی مصوب ستاد آزاد است اظهارداشت: برگزاری همزمانی سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در رشت پیگیری و مکاتبات انجام شده است.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به نمایش ۱۶ فیلم بخش مسابقه ایران «سودای سیمرغ» سی و نهمین جشنواره فیلم فجر اذعان کرد: این جشنواره  از ۱۵ بهمن در سینما 22 بهمن رشت آغاز و تا ۲۲ بهمن ادامه دارد.

 

وی، ادامه داد: با توجه به لزوم استفاده ۳۰ درصدی از ظرفیت سالن‌های سینمایی و با توجه به ظرفیت ۸۴۰ نفری سینما ۲۲ بهمن رشت، ضمن رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی حداکثر می‌توانیم پذیرای ۲۵۰ تماشاگر در هر سانس باشیم.

 

فاضلی گفت: قطعاً بخشی از علاقه‌مندان سینمای ایران به‌ویژه جشنواره فیلم فجر نخواهند توانست در این دوره جشنواره حضور یابند.

 

وی با اشاره به فیلم‌های بخش سودای سیمرغ اذعان کرد: «ابلق» به کارگردانی نرگس آبیار، «بی همه چیز» به کارگردانی محسن قرایی، «تک تیرانداز» به کارگردانی علی غفاری، «تی تی» به کارگردانی آیدا پناهنده، «خط فرضی» به کارگردانی فرنوش صمدی، «رمانتیسم عماد و طوبا» به کارگردانی کاوه صباغ‌زاده، «روزی روزگاری، آبادان» به کارگردانی حمیدرضا آذرنگ، از فیلم های اکرانی در گیلان هستند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اعلام کرد: «روشن» به کارگردانی سیدروح‌اله حجازی، «زالاوا» به کارگردانی ارسلان امیری، «ستاره بازی» به کارگردانی هاتف علیمردانی، «شیشلیک به کارگردانی محمدحسین مهدویان، «گیج‌گاه» به کارگردانی عادل تبریزی، «مامان» به کارگردانی آرش انیسی، «مصلحت» به کارگردانی حسین دارابی، «منصور» به کارگردانی سیاوش سرمدی، «یدو» به کارگردانی مهدی جعفری از دگیر فیلم‌های جشنواره فجر ۳۹ هستند که در رشت به نمایش گذاشته می‌شوند.

 

 


 
پایان پیام/84

نظر شما