شناسهٔ خبر: 45394792 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

معاون اول رئیس جمهور در آبادان تأکید کرد ؛

توجه ویژه دولت به مشکلات سیل بندر ماهشهر و بندر امام/ نقش بندر امام خمینی(ره) در شکست سیاست‌های تحریمی آمریکا

معاون اول رئیس جمهور گفت: بندر استراتژیک امام خمینی (ره) در شرایط سخت تحریم اقتصادی نقشی مهمی در تأمین کالاهای اساسی مردم داشته و راهبرد اصلی برای شکست سیاست‌های تحریم آمریکا بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا از آبادان، اسحاق جهانگیری صبح امروز در آیین افتتاح طرح‌های عمرانی فرودگاه بین‌المللی آبادان اظهار کرد: بندر امام خمینی (ره) شاهراه اصلی واردات و صادرات کشور است.

او تاکید کرد: حجم صادرات و واردات در ۱۰ ماهه سال جاری قابل‌توجه است.

جهانگیری با تاکید بر اینکه صادرات غیرنفتی کسری صادرات نفتی را جبران و ارز کالاهای اساسی را تأمین کرد، افزود: در نشست هفته قبل هیأت دولت ۵۲۰ میلیارد تومان تسهیلات با سود پایین برای واحدهای آسیب‌دیده از آب‌گرفتگی‌های امسال بندر ماهشهر و بندر امام تصویب و امروز ابلاغ شد.

او با اشاره به مشکلات سیل اخیر توضیح داد: آب‌گرفتگی‌های اخیر در بندر ماهشهر و بندر امام خمینی (ره) خساراتی به مردم وارد کرد که دولت در نشست چهارشنبه هفته قبل برای ۴ هزار واحد خسارت‌دیده در این منطقه ۷۸۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض تصویب کرد.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: همچنین مصوب شد ۳۰۰ میلیارد تومان به وزارت نیرو، شهردارهای اهواز و چمران اختصاص یابد تا مشکلات فاضلاب این مناطق که در اثر آب‌گرفتگی‌های اخیر حادث شده نیز برطرف شود.

 معاون اول رئیس جمهور امروز شنبه -۱۱ بهمن ماه- به‌منظور افتتاح چند طرح عمرانی، بررسی مسائل و مشکلات اقتصادی استان و همچنین پیگیری طرح‌های در دست اجرا در استان خوزستان، وارد فرودگاه بین‌المللی آبادان شد.

برچسب‌ها:

نظر شما