شناسهٔ خبر: 45387025 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

نخستین برد ذوب‌آهن در هفته سیزدهم به‌دست آمد

دیرک دروازه و اشتباه حسینی مانع از پیروزی استقلال شدند

تیم فوتبال استقلال در سیزدهمین دیدار خود در لیگ برتر برابر تیم نفت مسجد سلیمان با نتیجه تساوی متوقف شد تا بعد از باخت به سایپا، این بار دو امتیاز مهم دیگر را از دست بدهد.

صاحب‌خبر -




هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال ایران عصر دیروز با برگزاری 3 دیدار آغاز شد. تساوی نفت و استقلال در مسجد‌سلیمان باعث شد آبی‌پوشان بعد از شکست هفته پیش مقابل سایپا بازهم امتیاز از دست بدهند و جایگاهشان در صدر جدول به خطر بیفتد. در این بازی که در ورزشگاه بهنام محمدی مسجد سلیمان برگزار شد، نیما انتظاری در دقیقه ۳۲ کرنر نفت را روی دروازه استقلال ارسال کرد اما سیدحسین حسینی دروازه‌بان آبی‌ها با اشتباه عجیبی باعث شد این توپ به گل نفت تبدیل شود. وریا غفوری هم در دقیقه ۷۰ گل تساوی را به ثمر رساند. آبی‌های تهران که هفته گذشته برابر سایپا شکست خورده بودند، با تساوی دیروز دو امتیاز حساس دیگر را از دست دادند تا ۲۳ امتیازی شوند و صدر جدول را به تیم‌های مدعی دیگر مثل سپاهان و صنعت نفت تعارف بزنند.
اخراج رحمان رضایی و پیروزی ۱۰ نفره ذوب آهن
در دیگر اتفاق مهم این هفته ذوب‌‌آهن 10 نفره موفق شد در قائمشهر مقابل نساجی نخستین پیروزی فصلش را با نتیجه 3 بر 2 جشن بگیرد. امتیازات تیم رحمان رضایی با این برد دو رقمی شد و جای نساجی را در رتبه چهاردهم جدول گرفت و بالاخره با رتبه پانزدهمی لیگ خداحافظ کرد. پیروزی دیروز ذوب‌آهن باعث شد یک «صفر» در جدول رده‌بندی کم شود و این تنها تیم ماشین‌‌سازی باشد که فعلا عدد صفر مقابل تعداد بردهایش باقی مانده است. نساجی هم با مجید جلالی دومین شکست متوالی خود را متحمل شد و به رده پانزدهم سقوط کرد. نساجی هم در 8 هفته اخیر خود به پیروزی نرسیده است.در این دیدار مارکو بیدف(ثانیه 15)‌، سید عبدالله حسینی(27)، میلاد جهانی(56) برای ذوب آهن و مهدی نظری (4)، ایوب کلانتری(51) برای نساجی گلزنی کردند.در این مسابقه سریع‌ترین گل لیگ برتر در ثانیه 15 به ثمر رسید. همچنین رحمان رضایی سرمربی ذوب آهن در اواخر نیمه اول بعد از 10 نفره شدن تیمش به دلیل اعتراض شدید به داور و توقف مسابقه از زمین اخراج شد.
پیروزی گل گهر پس از ۴ بازی
در آخرین بازی دیروز تیم گل‌گهر میهمان تیم سایپا تهران بود که این بازی با نتیجه یک بر صفر به سود گل‌گهر تمام شد. یونس شاکری (۷۶) با یک ضربه سر دروازه تیم سایپا را باز کرد تا گل گهر سه امتیاز کامل بازی را بگیرد و ۱۸ امتیازی شود. در این مسابقه مجید علیاری بازیکن تیم سایپا در دقیقه ۷۰ با دریافت کارت زرد دوم از کوپال ناظمی داور بازی اخراج شد.تیم
گل‌گهر با هدایت امیر قلعه نویی در چهار مسابقه قبل خود به پیروزی نرسیده بود و باشگاه گل گهر حتی اعضای این تیم را بعد از باخت هفته گذشته به تراکتور جریمه کرده بود.تیم سایپا هم با سرمربیگری ابراهیم صادقی بعد از دو هفته پیروزی متوالی، شکست را تجربه کرد.نکته قابل توجه ترکیب تیم گل گهر، نیمکت‌نشینی علیرضا حقیقی دروازه‌بان این تیم و بازی کردن بشاگردی به جای او بود.

نظر شما