شناسهٔ خبر: 45383849 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

ابراز امیدواری وزیر خارجه ترکیه درباره بازگشت دولت بایدن به برجام

وزیر خارجه ترکیه در نشست خبری مشترک با همتای ایرانی خود، ضمن محکوم کردن تحریم‌های آمریکا علیه تهران، ابراز امیدواری کرد دولت جدید این کشور به توافق هسته‌ای بازگردد.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، مولود چاووش‌اوغلو وزیر خارجه ترکیه امروز جمعه در نشست خبری مشترک با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، طی سخنانی گفت: آتش‌بس در قره‌باغ باید پایدار باشد و باید به آن کمک کنیم. صلح و ثبات در جنوب قفقاز برای همگان، همه کشورها و تمام منطقه سودمند است ولی بیشتر از همه برای ارمنستان منفعت دارد..  از ارمنستان انتظار داریم به این آتش‌بس پایبند باشد.
 
وی توضیح داد: الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور آذربایجان مکانیسمی را پیشنهاد کردند که مورد موافقت رؤسای جمهور ترکیه و روسیه قرار گرفت...  برادر عزیزم جواد ظریف پیش از سفر به ترکیه به جمهوری آذربایجان، ارمنستان و گرجستان رفتند و درباره این مکانیسم ۳+۳ رایزنی کردند.
 
وزیر خارجه ترکیه در پاسخ به سوالی درباره توافق هسته‌ای ایران و تحولات جدید آمریکا تصریح کرد: ما از توافق هسته‌ای ایران با آمریکا و کشورهای اروپایی  حمایت کردیم و در مراحل اولیه هم کمک‌های انجام دادیم.
 
چاووش‌اوغلو با ابراز تأسف از خروج دولت پیشین  آمریکا به ریاست دونالد ترامپ از برجام، اظهار داشت: امیدواریم دولت جو بایدن به برجام بازگردد و بدین ترتیب تحریم‌های اعمال شده علیه ایران را لغو کند.
 
وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش خاطر نشان کرد: به عنوان ترکیه موضع ما در قبال تحریم‌های آمریکا کاملا مشخص است و اکنون در حال آماده کردن خود برای همکاری‌ها بعد از دوره همه‌گیری کرونا هستیم.
 
وزیر خارجه ترکیه با بیان اینکه این فعالیت‌ها باعث خواهد شد صلح، آرامش، ثبات و توسعه اقتصادی در منطقه حاکم شود، افزود:  اکنون به درخواست دوستان افغانستانی، می‌خواهیم مکانیسم سه‌جانبه بین ترکیه، ایران و افغاستان داشته باشیم.
 
چاووش‌اوغلو ادامه داد: در زمینه عراق و برقراری ثبات در سوریه با هم همکاری می‌کنیم... در جهان مشکلات بسیاری وجود دارد و متاسفانه بخش اعظم این مشکلات در منطقه ما وجود دارد که باید با همکاری دوجانبه اینها را حل کنیم.
 
انتهای پیام/
 
 

نظر شما