شناسهٔ خبر: 45382704 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

گفت‌وگوی ظریف و همتای ترکیه‌ای در استانبول

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه صبح امروز در استانبول دیدار کرده و به گفت‌وگو نشستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در پنجمین و آخرین مقصد سفرش به منطقه در استانبول حضور دارد، صبح امروز (جمعه) با «مولود چاووش اوغلو» همتای ترکیه‌ای خود دیدار و به گفت‌وگو نشست.

وزیر امور خارجه که عصر پنجشنبه وارد استانبول شد در بدو ورود به ترکیه در گفت‌وگویی روابط ایران با ترکیه را روابط بسیار مهمی خواند و گفت: نیاز همیشگی برای مشورت با ترکیه وجود دارد، لذا انجام همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای بسیار حیاتی است.

وی افزود: در کنار آن بحث منطقه قفقاز و ضرورت ایجاد زمینه‌های صلح پایدار در قفقاز از طریق همکاری بحث بسیار مهمی است که من در سفری که به چهار کشور آذربایجان، روسیه و ارمنستان و گرجستان داشتم با جزئیات با مقامات عالی این کشور ها مطرح کردم و ان‌شاءلله در دیدارهایی که در ترکیه با برادران خود خواهم داشت این موضوعات را بیشتر پیگیری خواهیم کرد تا زمینه‌های همکاری‌ به ویژه در زمینه ترانزیتی و راه‌های مواصلاتی پس از فاجعه قره باغ فراهم شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی در خصوص همکاری شش جانبه در منطقه نیز گفت: بحث شش جانبه بحثی است که در گذشته توسط آقای اردوغان رئیس جمهور ترکیه مطرح شد. من با دیگر مقامات منطقه‌ای در این زمینه هم گفت‌وگو داشتم و نتیجه این گفت‌وگوها را با مقامات ترکیه مطرح خواهم کرد.

وی همکاری شش جانبه را به عنوان یکی از روش‌های همکاری به ویژه در حوزه ترانزیت بسیار مهم خواند و افزود: برخی موانع نیز وحود دارد که امیدواریم به مرور زمان برداشته شود.

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه ایران پیش از این به جمهوری آذربایجان، فدراسیون روسیه، ارمنستان و گرجستان سفر و با مقامات این کشورها دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

انتهای پیام/

نظر شما