شناسهٔ خبر: 45379147 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

آغاز ثبت نام نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری، اردیبهشت۱۴۰۰

سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور: اردیبهشت ۱۴۰۰ زمان آغاز ثبت نام نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری است.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

به نقل از ایرنا ، سید اسماعیل موسوی در تشریح زمان‌بندی مراحل برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ اظهار کرد: ثبت‌نام انتخابات یک مرحله دارد و در وزارت کشور انجام می‌شود، اما در این دوره از انتخابات به دلیل شیوع ویروس کرونا نامزد‌ها مرحله نخست، نام‌نویسی را خودشان انجام می‌دهند.

سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور ادامه داد: همه داوطلبان انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا، میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی، خبرگان رهبری و ریاست جمهوری با استفاده از اپلیکیشن و از طریق گوشی تلفن همراه می‌توانند فرم پرسشنامه داوطلبی را پُر و مدارک خود را ارسال کنند. ارسال گواهیِ نداشتن سوء پیشینه هم در کنار مدارک الزامی است.

موسوی، نام‌نویسی موبایلی نامزد‌های انتخابات را به منظور تسهیل کار داوطلبان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی عنوان کرد و افزود: بخشی از ثبت‌نام را به خود نامزد‌ها واگذار کردیم و این می‌تواند مرحله پیش ثبت‌نام هم باشد و نامزد‌ها پس از طی مراحل اولیه نام‌نویسی، برای تایید نهایی باید در وزارت کشور، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها حاضر شوند.

وی تصریح کرد: داوطلبان انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا باید به بخشداری‌ها، داوطلبان انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس یازدهم و مجلس خبرگان رهبری به فرمانداری‌ها و داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری به وزارت کشور مراجعه کنند.

به گفته موسوی، نام‌نویسی داوطلبان شورا‌های اسلامی شهر و روستا زودتر از بقیه داوطلبان انتخابات در اسفند امسال انجام می‌شود و تا یک هفته ادامه دارد.

سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور در پاسخ به این سوال که آیا مصوبه مجلس درباره اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در انتخابات۱۴۰۰ مبنا خواهد بود، گفت: اگر این طرح تصویب و در شورای نگهبان تایید شود، ستاد انتخابات آن را قطعاً اجرا می‌کند.

در حال تدوین شیوه‌نامه بهداشتی روز برگزاری انتخابات هستیم

موسوی در پاسخ به این پرسش که آیا ستاد انتخابات در شرایط کرونایی برنامه ویژه‌ای برای روز برگزاری انتخابات دارد یا نه، گفت: با همکاری وزارت بهداشت در حال طراحی و تدوین پروتکل‌های بهداشتی برای روز انتخابات هستیم و جلساتی هم درباره این موضوع برگزار کرده ایم که این نشست‌ها ادامه دارد.

وی یادآور شد: با نزدیک‌تر شدن به زمان انتخابات، تمهیدات اندیشیده‌شده در این زمینه قطعی و اعلام می‌شود.

نظر شما