شناسهٔ خبر: 45375983 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مشارکت ۴۱۰ میلیاردی دو بانک وابسته به وزارت کار در لرستان

معاون روابط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه کارگروه اشتغال لرستان گفت: بانک‌های توسعه تعاون و رفاه کارگران به میزان ۴۱۰ میلیارد تومان در اجرای طرح‌های عمرانی لرستان مشارکت می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، حاتم شاکرمی در نشست کارگروه اشتغال لرستان اظهار کرد: یکی از مصوبات سفر اخیر معاونان وزیر کار به لرستان بحث مشارکت بانک‌ها در طرح‌های عمرانی استان بود که در همین راستا جلسه‌ای با مدیران عامل بانک‌ها و استاندار و معاونین وزیر راه و مسکن شهرسازی در تهران برگزار شد و بانک توسعه تعاون و رفاه پذیرفتند ۴۱۰ میلیارد تومان به طرح‌های عمرانی استان کمک و تفاهم نامه‌هایی بین این بانک‌ها، استانداری و معاونین وزارت راه ایجاد شد که امیدواریم در رفع مشکلات راه‌ها و طرح‌های عمرانی استان اثر گذار باشد. 

وی افزود: در راستای اجرای ۲۹ مصوبه سفر اخیر معاونان وزارت کار به لرستان، جلساتی با صندوق‌های بازنشستگان و شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) برگزار شد و پس از آن برخی طرح‌های نیمه تمام که عملیات آن‌ها متوقف بود مجدد فعالیت خود را آغاز کردند. 

وی بیان کرد: در سفر اخیر بر آنچه که در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود متمرکز شدیم و اولویت رسیدگی به طرح‌هایی تصویب شد که تا سه ماه اول سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسند. 

وی گفت: انتظار می‌رود تا قبل از پایان امسال موضوع طرح‌های کوچک و صنایع تبدیلی که اولویت آن‌ها توسط فرمانداران مشخص می‌شود جمع‌بندی و با حضور مسئولان استان و وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی بررسی و اجرایی شوند. 

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابراز امیدواری کرد اجرای کامل این طرح‌ها در حوزه اشتغال، تولید و کاهش بیکاری لرستان تاثیر گذار باشد. 

شایان ذکر است: در پایان این نشست حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی نماینده ولی فقیه و امام جمعه لرستان از شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و معاونین به خصوص نماینده ویژه وزیر در استان لرستان به لحاظ پیگیری‌ها و بررسی‌های سریع در خصوص طرح‌های نیمه تمام و ارائه راهکارهای لازم در راستای کاهش نرخ بیکاری، تقدیر کرد. 

در پاییز امسال تیمی متشکل از معاونان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای بررسی طرح‌های نیمه تمام و ارائه راهکارهای لازم در راستای کاهش نرخ بیکاری، به لرستان سفر کرده بودند.

نظر شما