شناسهٔ خبر: 45370401 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فتاح در جمع خبرنگاران خبر داد؛

افزایش تعداد مناطق مورد هدف آبادانی و پیشرفت در سال ۱۴۰۰

مهناز قربانی مقانکی

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: در سال آینده تعداد مناطق مورد هدف آبادانی و پیشرفت افزایش پیدا می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سید پرویز فتاح در حاشیه مراسم افتتاح پروژه‌های محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان در جمع خبرنگاران گفت: تعدادی از این پروژه‌ها مورد بهره برداری و تعدادی نیز شروع به کار کردند که این پروژه‌ها در ۲۸ منطقه آبادانی و پیشرفت مورد نظر بنیاد مستضعفان آغاز خواهد شد.

رئیس بنیاد مستضعفان تصریح کرد: این پروژه‌ها بر اساس الگوی برگرفته شده از شهرستان قلعه گنج خواهد بود که ارزش ریالی این پروژه‌ها ۳ هزار میلیارد تومان است که از این مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان مورد بهره برداری و هزار میلیارد تومان نیز قرارداد آن منعقد و مابقی پروژه‌ها نیز از امروز آغاز خواهد شد.

فتاح با بیان اینکه تعداد مناطق مورد نظر آبادانی و پیشرفت بنیاد مستضعفان در سال ۱۴۰۰ افزایش خواهد یافت گفت: نیت ما این است که در سال آینده در هر استان یک منطقه آبادانی و پیشرفت به صورت مشارکتی با هدف محرومیت زدایی توانمندسازی و ایجاد اشتغال برای ساکنان آن منطقه ایجاد کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان دولتی در استان‌های مختلف نیز همکاری لازم را با بنیاد مستضعفان داشته و دارند گفت: ما هیچ گونه موازی کاری را با دستگاه‌ها نداریم و در واقع در ستادی که در کل کشور ایجاد شده و دستگاه‌های متولی حضور دارند این موارد بررسی و اجرا می‌شوند.

رئیس بنیاد مستضعفان همچنین با تاکید بر اینکه کارهای این بنیاد تداخلی با دولت و سایر نهادهای دولتی ندارد تصریح کرد: گروه‌های جهادی و تشکل‌های مردمی همکاری خوبی را با بنیاد در ارتباط با خدمت رسانی به اقشار آسیب پذیر دارند ضمن اینکه بنیاد مستضعفان طی یک سال گذشته و از زمان شیوع ویروس کرونا کمک‌های قابل توجهی را به میزان دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در حوزه‌های مختلف از جمله بهزیستی، کمیته امداد، بهداشت و درمان و … داشته است و این فرآیند ادامه خواهد داشت.

نظر شما