شناسهٔ خبر: 45370302 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

برگزاری اولین نشست تخصصی گردشگری شهر رشت

اولین نشست تخصصی گردشگری شهر رشت توسط اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رشت و با مشارکت ستاد توسعه گردشگری شهرداری رشت در پژوهشکده گیلان‌شناسی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از رشت،نشست تخصصی توسعه گردشگری شهر رشت توسط اداره میراث میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رشت و با مشارکت ستاد توسعه گردشگری شهرداری رشت با حضور مسعود حلاج‌پور مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان، حمیدرضا  آذرپور معاون گردشگری اداره‌کل، ایمان سهیلی و علی‌رضا قانع رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت و اعضا برگزار شد.

در این نشست مسعود حلاج‌پور با اشاره به لزوم حمایت از ابنیه تاریخی و نقش‌ آنها در توسعه گردشگری رشت گفت: برنامه‌ریزی به منظور حفظ و کاربردی‌سازی ابنیه تاریخی برای جذب گردشگر از لازمه‌های توسعه گردشگری شهر رشت است.

حلاج‌پور افزود: شهر رشت به دلیل بهره مندی از بافت تاریخی گسترده، وجود ظرفیت‌هایی نظیر ثبت‌ ملی این شهر به عنوان شهر ملی صنایع‌دستی با محوریت رشتی‌دوزی و همچنین ثبت این شهر به عنوان شهر خلاق غذا در یونسکو از زنجیره‌ارزش مطلوبی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی برخوردار است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با تأکید بر همکاری تمامی دستگاه‌های مسئول در سطح استان گفت: بهره‌گیری از توان و ظرفیت اجرایی دستگاه‌های مسئول می‌تواند در مسیر توسعه‌ صنعت گردشگری خصوصا در بخش روستایی نقش پررنگی را ایفا کند.

حلاج‌پور در انتها افزود: پیامدهای ناشی از شیوع ویروس کرونا آسیب‌های جدی به صنعت گردشگری استان وارد کرده اما می‌توان از آن در جهت برنامه‌ریزی و ایجاد زنجیره‌ارزش هدفمند برای جذب گردشگر و ارائه محصولات گردشگری جذاب در آینده نیز استفاده کرد.

 

نظر شما