شناسهٔ خبر: 45367901 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رییس دانشگاه علمی کاربردی کشور:

رشد سالانه 10 تا 15 درصدی پذیرش دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی در 3 سال اخیر

سارا سلطانی

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور از رشد سالانه 10 تا 15 درصدی پذیرش دانشجو در دانشگاه جامع علمی کاربردی در سه سال اخیر خبر داد و اظهار کرد: آمادگی آموزش نیروی مهارتی در استان کرمان در نقاط مختلف براساس نیاز دستگاه‌ها را داریم.

صاحب‌خبر -

دکتر"محمدحسین امید" صبح امروز نهم بهمن‌ماه در دیدار با استاندار کرمان گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی در همه استان‌ها تفاهمنامه‌ای با استانداران منعقد کرده تا براساس برنامه توسعه استان نیازهای آموزش‌های مهارتی را تامین ‌کنیم.

وی بیان کرد: به دنبال راه‌اندازی مرکز علمی کاربردی در منطقه سرچشمه که رشته‌های صنعتی و معدنی آموزش را دهد و یک مرکز نیز در ارگ جدید بم هستیم.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور تصریح کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی ظرفیت پذیرش 600 هزار دانشجو دارد که اکنون حدود 50 درصد ظرفیت آن پر شده است.

وی از رشد سالانه 10 تا 15 درصدی پذیرش دانشجو در دانشگاه جامع علمی کاربردی در سه سال اخیر خبر داد و اظهار کرد: آمادگی آموزش نیروی مهارتی در استان کرمان در نقاط مختلف براساس نیاز دستگاه‌ها را داریم ضمن آنکه آمادگی برگزاری دوره‌های کوتاه مدت را نیز داریم.

امید پیشنهاد کرد: یک پهنه آموزشی برای تجمیع مراکز علمی کاربردی در استان در نظر گرفته شود و اجرای این طرح در استان کرمان امکان پذیر است هرچند برخی از مراکز قابلت جابجایی ندارند.

وی با اعلام این خبر که راه‌اندازی دانشکده‌های علمی کاربردی مصوب شده، عنوان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی 800 دوره کوتاه مدت تک درس و پودمانی تعریف کرده است.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور درمورد افزایش تعداد مراکز علمی کاربردی بیان کرد: توسعه کمی مراکز علمی کاربردی را در برنامه نداریم اما اگر در مناطقی نیاز باشد، مراکز جدید راه‌اندازی می‌کنیم.

انتهای  پیام

نظر شما