شناسهٔ خبر: 45360390 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

اولویت، تامین برق بخش خانگی است

سخنگوی صنعت برق کشور با اشاره به اینکه اولویت، تامین برق بخش خانگی است، یادآور شد: اگر مردم ۱۰ درصد مصرفشان را کاهش دهند، هیچ خاموشی‌ای در هیچ بخشی اتفاق نخواهد افتاد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق کشور، در گفتگوی ۱۸۳۰ با اشاره به کاهش هزار و ۵۰۰ مگاواتی مصرف برق روز گذشته نسبت به روز قبل‌ترش گفت: از این بابت هم از وزارت نفت برای تامین سوخت نیروگاه‌ها و هم از مردم و بخش صنعت برای کاهش مصرف تشکر می‌کنیم چرا که تقریبا ۵۰۰ مگاوات از این کاهش مصرف به مشترکان صنعتی مربوط است.

وی در ادامه افزود: از این رو دیروز، هیچ کدام از برنامه ریزی‌های انجام شده برای اعمال خاموشی انجام نشد و امیدواریم همکاری مردم در روز‌های سرد ادامه یابد تا این برهه را بدون خاموشی سپری کنیم.

وی در خصوص علت قطعی برق در زمستان گفت: مصرف برق در زمستان ۲۰ هزار مگاوات از تابستان کمتر است اما مساله‌ی مهم، بحث منابع انرژی اولیه مثل سوخت‌های مایع و گاز است که برای تولید برق مصرف میشود.

رجبی مشهدی ادامه داد: ۹۰ درصد نیروگاه‌های کشور حرارتی هستند و ۹۰ درصد تولید برق هم با نیروگاه‌های حرارتی انجام می‌شود که نیاز به سوخت دارند. اما امسال افزایش مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری مشکل ایجاد کرد.

سخنگوی صنعت برق کشور به تعطیلی مراکز آموزشی اشاره و تصریح کرد: مراکز آموزشی از سیستم گرمایشی متمرکز استفاد می‌کنند و اگر در قسمت‌های اداری فعال مراقبت نکنند، ممکن است فضا‌های آموزشی که استفاده نمیکنند هم گرم کنند، ضمن اینکه کرونا و باز کردن پنجره‌ها برای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی باعث اتلاف انرژی زیادی می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شرکت گاز به تعهداتش در خصوص تامین گاز مورد نیاز نیروگاه‌ها عمل کرده است، گفت: این تعهدات متناسب با نیاز گاز کشور است و اگر شرکت گاز از آنچه نیاز مصرف برق برای تولید برق هست، گاز کمتری تحویل دهند، حتی اگر بیش از تعهدشان باشد، باز هم نیاز نیروگاه‌های ما تامین نمی‌شود.

در ادامه گفتگو، جولیایی، مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز، در ارتباط تصویری گفت: میزان و شدت مصرف انرژی گاز و برق بالا رفته به طوری که تقریبا ۳ برابر متوسط جهانی انرژی مصرف میکنیم.

وی با تاکید بر اینکه ما به تعهداتمان عمل کردیم، گفت: در صورتی می‌توانیم میزان گاز تحویلی به نیروگاه‌های برق را افزایش دهیم که مصرف گاز در بخش خانگی، تجاری و اداری کاهش یابد و ما به تفاوت به نیروگاه‌ها اختصاص یابد.

در ادامه برنامه، رجبی مشهدی درباره قطعی برق صنایع تصریح کرد: با صنایع تفاهم کردیم در شرایط دشواری، مصرفشان را کاهش دهند.

هاشمی رییس هیات مدیره شهرک صنعتی عباس آباد هم که به صورت ارتباط تصویری به گفتگو پیوست، گفت: حدود ۳ هفته است که در گیر قطعی برق هستیم. ۱۰ روز اول اطلاع رسانی ضعیف بود، اما حدود ۸ روز قبل اطلاع رسانی در خصوص زمان قطعی برق انجام شد، اما بسیاری از ماشین آلات و مواد ما به دلیل قطعی برق بدون اطلاع رسانی آسیب دیده است و این موضوع برای ما قابل قبول نیست.

رجبی مشهدی در خصوص انتقادات درباره اطلاع رسانی ضعیف برنامه قطعی صنایع گفت: ما به این انتقادات رسیدگی می‌کنیم و قول می‌دهیم به محض اینکه مشکل تامین برق حل شود، اولین کار برداشتن محدودیت صنایع است.

سخنگوی صنعت برق کشور با اشاره به اینکه اولویت ما، تامین برق بخش خانگی است، یادآور شد: اگر مردم ۱۰ درصد مصرفشان را کاهش بدهند، هیچ خاموشی‌ای در هیچ بخشی اتفاق نخواهد افتاد.

<div id="video-display-embed-code_350502" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/809080/350502?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما