شناسهٔ خبر: 45358368 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اپل جایگاه گران‌ترین برند جهان را از آمازون پس گرفت

مؤسسه برند فاینانس اعلام کرد: برای نخستین بار در پنج سال گذشته شرکت اپل توانسته با پشت سر گذاشتن آمازون جایگاه گران‌ترین برند جهان را کسب کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، مؤسسه برند فاینانس اعلام کرد که شرکت اپل توانسته برای نخستین‌بار در پنج سال گذشته با پشت‌سر گذاشتن شرکت آمازون به گران‌ترین برند جهان تبدیل شود.

قیمت برند آیفون هم‌اکنون با 87 درصد رشد نسبت به 12 ماه پیش به 263.4 میلیارد دلار رسیده است. از طرف دیگر اپل نخستین شرکتی بود که ارزش آن در جهان از 2 هزار میلیارد دلار عبور کرد و این اتفاق در سال 2020 رخ داد. 

دلیل افزایش ارزش برند اپل تغییر در رویکرد فعالیت این شرکت آمریکایی و توسعه خدمات دیجیتال و ورود به حوزه تولید خودروهای برقی بوده است.

دیوید های، مدیرعامل برند فاینانس می‌گوید: همگام با اینکه اپل پس از پنج سال که آمازون عنوان گران‌ترین برند جهان را در دست داشته، این عنوان را تصاحب کرده است شاهد آن هستیم که دوباره رویکرد این شرکت آمریکایی در حال تغییر است.

اپل حالا از تولید آیپاد و آیفون پا را فراتر گذشته و به سمت ارائه خدمات دیجیتال و حتی تولید خودروهای برقی رفته است.

از طرف دیگر انتظار می‌رود که اپل گزارش بزرگترین درآمد دوره سه ماهه تاریخ خود را روز چهارشنبه منتشر کند که برای نخستین بار بیش از 100 میلیارد دلار خواهد بود.

علی‌رغم آنکه آمازون جایگاه گران‌ترین برند جهان را از دست داده اما ارزش برند این شرکت هم 15 درصد افزایش یافته و به 254.2 میلیارد دلار رسیده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما