شناسهٔ خبر: 45357183 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

دژپسند:

پشت بازار سرمایه را خالی نکردیم/ بورس پایگاه فعالیت‌های سیاسی نیست/ آدرس مداخلات دولت در بورس را بدهند

وزیر اقتصاد در پاسخ به این پرسش که آیا دولت در بورس دخالت می کند گفت: کسانی که این حرف را می زند باید آدرسش را بدهند

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، فرهاد دژ پسند در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: باید پرده حواشی را کنار بزنیم و بازار سرمایه را از اول براساس گزارش‌های ارایه شده ببینیم.

وی تاکید کرد: اقدامات برای نهادسازی و ریل گذاری صورت گرفته است، نتایج آن را مشاهده کنید باید پرده حواشی را کنار زد چون مانع دیدن واقعیت‌ها می‌شود و نباید به حاشیه‌ها دامن زد چون دیوار بازار سرمایه را سست می کند.

وی افزود: بازار سرمایه باید مامن سرمایه باشد نه پایگاه فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی .

وزیر اقتصاد در پاسخ به این پرسش که آیا دولت در بورس دخالت می کند گفت: کسانی که این حرف را می‌زنند باید آدرسش را بدهند. ما پارلمان بازار سرمایه را داریم که وظیفه سیاست گذاری را دارد و متناسب با آن حرکت می‌کنیم بنابراین هر تصمیمی که گرفته شود نمی‌توان مداخله دانست بلکه مداخله با فضاسازی است و باید اجازه بدهیم بازار خودش تصمیم بگیرد.

وی در مورد اطمینان سود آوری در بازار سرمایه گفت: من هیچ اطمینانی نمی‌دهم اما برای بهبود آن تلاش می‌کنیم و برنامه هم داریم.

 دژپسند در پاسخ به سوالی دیگر در مورد این که دولت مردم را به سرمایه گذاری در بورس دعوت کرد اما پشت آنها را خالی کرد، گفت: طبیعی است که از نظر دولت بازار سرمایه نسبت به بازار ارز، املاک و سکه ارجحیت دارد، چون منابع صرف نیازهای بنگاه‌ها و عرضه کالا می‌شود و توسعه شغلی را افزایش می‌دهد بنابراین جمع بندی حکومت این است که بازار سرمایه رکن اول است. 

وی تاکید کرد: ما هیچ موقع پشت بازار سرمایه را خالی نکردیم وقتی بازار نزولی شد مصوباتی را داشتیم تا خرید سهام از طریق حقوقی ها افزایش یابد.

وی ادامه داد: بنابراین دولت از بازار سرمایه حمایت می‌کند اما تضمین نمی‌دهد، تضمین خلاف اصول بازار سرمایه است. در مجموع؛ در هیچ یک از ارکان حکومت نگاه منفی و فراری نسبت به بازار سرمایه وجود ندارد.

نظر شما