شناسهٔ خبر: 45353443 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

با برپایی دو نمایشگاه ؛

درهای موزه هنرهای معاصر پس از دو نیم سال تعطیلی گشوده می شود

موزه هنرهای معاصر که بیش از دو و نیم سال برای بازسازی در تعطیلی بود، درهای خود را از روز پنجشنبه ۹ بهمن به روی علاقمندان به هنرهای تجسمی می گشاید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، در موزه هنرهای معاصر تهران به دلیل بازسازی و تعمیرات بیش از دو نیم سال است که بر روی علاقمندان به هنرهای تجسمی بسته است  و قرار است روز 9 بهمن با افتتاح دو نمایشگاه بازگشایی شود و درهای آن از روز 14 بهمن به روی عموم با رعایت پروتکل های بهداشتی باز  شود.

 

تعمیرات و بازسازی موزه هنرهای معاصر بهار سال 97 آغاز شد و در ابتدا قرار بود تا شهریور ماه همان سال و سپس پایان سال به طول انجامد اما روند کار هر چقدر پیش رفت شرایط پیش بینی نشده ای بوجود آمد که مانع اتمام کار شد و در نهایت کرونا نیز بر این روند تاثیر گذاشت تا اینکه بالاخره عملیات مرمت به پایان رسید.

 

در مراسم بازگشایی موزه هنرهای معاصر قرار است نمایشگاهی از آثار  اهدایی  «جمشید ناصری» و همسرش، زنده‌یاد «منیژه میرعمادی» با عنوان «ارمغان» برپا شود؛ همچنین نمایشگاه عکس مفهومی نیز گشایش می یابد.

 البته درهای موزه هنرهای معاصر در روز 9 بهمن ماه به صورت محدود بر روی هنرمندان و اهالی رسانه باز خواهد شد و موزه هنرهای معاصر کارش را به صورت رسمی از 14 بهمن به روی مخاطبان هنر آغاز می کند و علاقمندان می توانند در ابتدا با ثبت نام در سایت موزه به این مکان مراجعه کنند .

آنچه در پروسه مرمت و بازسازی موزه اهمیت دارد علاوه بر ایمن کردن فضای موزه و افزایش ظرفیت گنجینه موزه هنرهای معاصر شناسنامه دار کردن آثار متعلق به موزه تحت عنوان اموال دولتی است که به گفته مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی تاکنون 3 هزار 282 اثر شماره اموال دولتی بر آنها حک شده است و از ششم بهمن ماه بر روی سایت موزه قرار گرفته‌است؛  در این سامانه همه اطلاعات درباره آثار به صورت شفاف در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است تا نگرانی‌های جامعه هنری درباره گنجینه موزه هنرهای معاصر برطرف شود.

 

آنچه به غیر از گنجینه موزه هنرهای معاصر هم برای جامعه هنری اهمیت دارد سیستم اطفاء حریق در موزه است و «هادی مظفری» در همین باره گفت:   تمهیداتی برای مهار آتش‌سوزی در موزه انجام شده و جلسات متعددی با کارشناسان آتش‌نشانی برگزار  کردیم  تا بهترین روش برای اطفاء حریق را با توجه به نوع آثاری که در موزه نگهداری می‌شوند شناسایی کنیم و در حال حاضر سیستم‌های اعلام حریق مناسب در موزه اجرا شده است، اما یافتن کم خطاترین روش اطفای حریق هنوز در حال مطالعه است و امیدواریم با انجام کارهای کارشناسی و تخصیص بودجه کافی این کار به زودی انجام شود.

 

 

 مسئولان و متولیان امر مرمت و بازسازی موزه هنرهای معاصر سعی کرده اند در این  روند به هویت این بنای تاریخی وفادار بمانند و با رعایت تمامی اصول و جوانب حرفه ای کار مرمت و باز سازی را انجام دهند .

 باید منتظر بود و دید که این بنای تاریخی که بیش از 40 و اندی سال از عمرش می گذرد و برای نخستین بار به صورت جدی مرمت و باز سازی  شده است تا کی می تواند همچنان به روز و در خدمت علاقمندان فرهنگ و هنر باشد.

پایان پیام/32

نظر شما