شناسهٔ خبر: 45346444 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

رئیس اداره انجمن‌های علمی وزارت بهداشت:

مشارکت ۸۵ درصدی دانشگاه‌های علوم پزشکی در ۱۴ انتخابات شورای مرکزی انجمن‌های علمی- دانشجویی کشوری وزارت بهداشت

رئیس اداره انجمن‌های علمی وزارت بهداشت با اشاره به حضور ۸۵ درصدی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی در ۱۴ انتخابات اخیر شورای مرکزی انجمن‌های علمی- دانشجویی کشوری وزارت بهداشت گفت: طی ماه‌های مهر و آبان، نیز در قالب فضای مجازی، انتخابات در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی با استقبال خوب از سوی دانشجویان علوم پزشکی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

مهدیه پرند در گفت وگو با مفدا با بیان این خبر افزود: بعد از پایان برگزاری انتخابات این دوره، دبیر واعضای شورای مرکزی انجمن‌های علمی- دانشجویی کشوری وزارت بهداشت، به دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه انتخابات انجمن‌های علمی در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی، امسال طی ماه‌های مهر و آبان برگزار شد، خاطرنشان کرد: متعاقب آن انتخابات مجامع کشوری انجمن‌های علمی- دانشجویی در دی ماه  با حضور بیش از ۸۵ درصد دانشگاه‌ها در ۱۴ رشته (پزشکی، داروسازی، اتاق عمل، بهداشت حرفه‌ای، بهداشت عمومی، مهندسی بهداشت محیط، پرستاری، دندانپزشکی، رادیولوژی، علوم آزمایشگاهی، فناوری اطلاعات سلامت، هوشبری مامایی و تغذیه)برگزار شد  که دو رشته تغذیه و مامایی تازه تاسیس  هستند و  برای اولین بار انتخابات در این دو رشته  برگزار شد.  

پرند  افزود: از آنجایی که با فعال‌تر شدن انجمن‌های علمی کشوری به لحاظ کمی و کیفی و ایجاد رویکرد تعاملی بین انجمن‌ها می‌توان به تحقق اهداف انجمن‌های علمی دست یابیم، افزود: دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی  باید مشارکت حداکثری در انتخابات کشوری داشته باشند.

وی ادامه داد: در هر اجتماع علمی، نهادها و  سازمان‌هایی وجود دارند که برای تقویت آن اجتماع علمی، نقش‌های متعددی ایفا و دستاوردهای علمی را منتشر می‌کنند و «  انجمن‌های علمی- دانشجویی» از جمله آنها هستند و در این میان نقش مهمی دارند.

رئیس اداره انجمن‌های علمی وزارت بهداشت گفت: در سال ۹۴ وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی  با ابلاغ آئین‌نامه‌ای، تشکیل انجمن‌های علمی - دانشجویی را اعلام کرد. در مدت بسیار کوتاهیتعداد زیادی از این انجمن‌ها در دانشگاه‌های علوم پزشکی  ایجاد شد و دانشجویان زیادی به فعالیت در آنان پرداختند.اهداف زیادی از تاسیس این انجمن‌ها مدنظر بوده است که از جمله مهمترین آنها افزایش تعاملات علمی و اجتماعی و تغییر نگرش‌های علمی و پژوهشی است.

پرند خاطرنشان کرد: هر رشته علمی برای تقویت تعاملات و افزایش همبستگی اجتماعی و علمی بین دانشجویان و اساتید و علاقه‌مندان رشته، نیاز به ایجاد انجمن‌های علمی- دانشجویی  دارد که در همین راستا انجمن‌های علمی کشوری که از سال ۹۷در وزارت بهداشت تاسیس شد ، کمک شایانی به قویتر شدن  این تعاملات  در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کردند.

وی افزود: با توجه به میزان مشارکت اعلام شده به دانشگاه‌های علوم پزشکی،  از نظر ما دانشگاه‌هایی که مشارکت بالای ۵۰ درصد داشتند، مشارکت قابل قبول در انتخابات کشوری داشتهاند.

این مقام مسؤول  خاطر نشان کرد:  امسال با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب، سال تولید علم و جهش و رونق تولید نام گذاری شده و  ما باید با بهره‌گیری از نوآوری و فناوری در آموزش و پژوهش موجب تغییر نگرش‌ها به سمت کاربردی و مهارتی شدن فعالیت‌ها در  این حوزهها باشیم و بدون شک انجمن‌های علمی به عنوان پل ارتباطی دانشجویان و اساتید می‌توانند نقش بسزایی در این امر داشته باشند و امیدواریم که بر همین اساس شاهد برگزاری برنامه و فعالیت‌های نوآورانه در سطح دانشگاه های کشور باشیم.انتهای پیام

کدخبرنگار:۱۰۲۲۰
 

نظر شما